ولین همایش روز ملی منابع انسانی به همت دانشگاه علوم پزشکی گیلان در سالن اجتماعات دانشکده بهداشت برگزار شد. به گزارش  مهر گیلان ؛  دکتر شاهرخ  یوسف زاده چابک – رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان صبح امروز، چهارشنبه در اولین همایش منابع انسانی با اشاره به نقش و اهمیت حوزه منابع انسانی در هر سازمان، […]

ولین همایش روز ملی منابع انسانی به همت دانشگاه علوم پزشکی گیلان در سالن اجتماعات دانشکده بهداشت برگزار شد.

به گزارش  مهر گیلان ؛  دکتر شاهرخ  یوسف زاده چابک – رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان صبح امروز، چهارشنبه در اولین همایش منابع انسانی با اشاره به نقش و اهمیت حوزه منابع انسانی در هر سازمان، اظهار داشت:  نقش منابع انسانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان در واقع نقش حمایتی توام با با نگاه پرورش و توانمندسازی منابع انسانی است.

وی در ادامه دقت کامل در خصوص آموزش های لازم برای پرسنلی که وارد عرصه کاری می شود را لازم دانست و تصریح کرد: بی شک با دادن آموزش های لازم، شخصیت کاری و مسیر حرکت پرسنل در سازمان مشخص می شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به اهمیت آموزش در مقاطع تحصیلی به دانش آموزان، تصریح کرد: این پروسه در عرصه کارمندی نیز باید اجرا شود. همان طوری که در مقاطع تحصیلی ضمن دادن آموزش مهارت های زندگی، نحوه ی ارتباط با دوستان، ارتباط  فرد با محیط آموزش داده می شود، در حوزه کاری نیز ضمن دادن آموزش های لازم، پایش و ارزیابی پرسنل باید به صورت مستمر صورت بگیرد.

دکتر یوسف زاده اظهار داشت: شناسایی استعدادهای فرزندان بر عهده والدین است بی شک والدین در پروراندن و ارتقا استعدادهای فرزندان خود نقش بسزایی دارند. در این زمینه نقش و هویت سازمانی نیز مبحثی است که مدیریت منابع انسانی می تواند آن را شکل دهد.

تشخیص وفاداری پرسنل، احساس مسوولیت پذیری و توانمندسازی پرسنل از طریق مدیریت منابع انسانی صورت می گیرد. انتظار این است که مدیریت منابع انسانی بتواند ضمن توجه به عملکرد مناسب پرسنل،  با در نظر گرفتن تفاوت ها و توانمندی های پرسنل، شایستگی کارکنان را افزایش دهد.

بزرگترین سرمایه هر سازمان پرسنل شایسته آن سازمان است

وی با بیان این مطلب که نظام پیشنهادات بستر مناسبی برای رشد و  ارتقا پرسنل هر سازمان است، گفت: پرسنل در نظام پیشنهادات می توانند در خصوص مسایل مالی ، اجتماعی و آینده سازمان نقش آفرین باشند. در این راستا، بزرگترین سرمایه هر سازمان پرسنل شایسته آن سازمان است .

دکتر یوسف زاده  چابک با تاکید بر اینکه محیط نامناسب بیرونی  می تواند در محیط سازمانی هم اثرگذار باشد، افزود: فرهنگ سازمانی نامناسب هم، به عنوان یک محیط نامناسب می تواند پرسنل یک سازمان را به انحراف بکشاند . بی شک شناسایی انحرافات در سازمان مشکل است اما پرورش پرسنل و مدیریت منابع انسانی از وظایف انکار ناپدیر مدیران منابع انسانی است. در این خصوص، سازمانی موفق است که برای ارتقا پرسنل و سازمان خود برنامه داشته باشد.

وی یادآور شد: دانشگاه علوم پزشکی گیلان با رفع چالش های مالی، رشد متوازن شاخص های سلامت را در همه حوزه ها مد نظر قرار داده است.

رییس دانشگاه در ادامه راه اندازی سامانه ثبت فعالیت های اعضا هیات علمی دانشگاه را از سوی معاونت آموزشی دانشگاه علوم پزشکی گیلان ، اقدامی ارزشمند عنوان کرد و افزود: تا زمانی که نظم و ترتیب در یک سازمانی رعایت نشود، پیشرو بودن در بین دانشگاه ها بی معنا است.

دکتر یوسف زاده چابک با بیان این مطلب که حوزه نیروی انسانی یک مهارت نیست بلکه یک هنر است، ضمن تقدیر از زحمات معاونت توسعه و مدیریت منابع انسانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، اظهار داشت: با توجه به مشکلات پیشرو در کشور، خوشبختانه دانشگاه طبق نقشه راهبردی مسیر خود را طی می کند.

وی ادامه داد: سازمانی موفق است که در بحران ها بتواند روی پا خود بایستد و دانشگاه علوم پزشکی گیلان این توانمندی را دارد چون در این راستا، به خودباوری رسیده است.

انسان سالم محور توسعه پایدار

دکتر محمد تقی آشوبی – معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیز در ادامه ضمن تشریح برنامه راهبردی معاونت توسعه، یادآورشد: محور توسعه هر کشور، انسان سالم است و انسان سالم سرمایه است. توسعه و توانمند سازی منابع انسانی بی شک  ناشی از دقت نظر و توجه دانشگاه علوم پزشکی گیلان به این حوزه است.

وی با تاکید بر رعایت نظم، تصریح کرد: هیچ مجموعه و سازمانی بدون رعایت نظم نمی تواند دوام یابد. نظم تبعاتی دارد و بدون رعایت تبعات، بی نظمی بی شک گریبان گیر همه می شود. با رعایت نظم مالی می توان دانشگاه را در مسیری هدایت کرد که در آینده با چالش مالی مواجه نشویم.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه در پایان رعایت نظم و عدالت محوری، هویت دادن به پرسنل و  مدنظر قرار دادن پیشنهادات سازنده کارکنان را از مسوولان دانشگاه خواستار شد.

غلامرضا عبدالله زاده- مدیر منابع انسانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیز ضمن تقدیر از زحمات پرسنل منابع انسانی دانشگاه و مراکز تابعه، به ویژه حمایت ریاست دانشگاه  در  خصوص برگزاری اولین همایش روز ملی منابع انسانی در دانشگاه علوم پزشکی گیلان، برنامه ریزی منابع انسانی ، تدوین و جاری ساختن استراتژی های منابع انسانی، نظام مدیریت انفصال از خدمت، نظام ارتباطات داخلی، نظام مدیریت، عملکرد و پایش، جلب مشارکت کارکنان، آموزش بدو خدمت و … از جمله فرایند مدیریت منابع انسانی دانشگاه عنوان کرد.

اولین همایش روز ملی منابع انسانی  صبح امروز ، چهارشنبه باحضور دکتر شاهرخ یوسف زاده چابک – رییس دانشگاه و جمعی از مسوولان و پرسنل دانشگاه در سالن اجتماعات دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی گیلان برگزار شد و طی این همایش به دویست تن از پرسنل منابع انسانی دانشگاه  و واحدهای تابعه لوح تقدیر اهدا شد