۱۱۰ گروه استهلال در مناطق مختلف کشور رصد هلال ماه مبارک رمضان را برعهده دارند اما رصد هلال ماه در شامگاه یک شنبه (۱۵ اردیبهشت) دشوار است به گزارش مهر گیلان ،حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا موحدنژاد افزود: ستاد استهلال طبق معمول هر ماه قمری برای دیدن ماه جدید اقدام می کند، اگر هلال از سوی گروه […]

۱۱۰ گروه استهلال در مناطق مختلف کشور رصد هلال ماه مبارک رمضان را برعهده دارند اما رصد هلال ماه در شامگاه یک شنبه (۱۵ اردیبهشت) دشوار است

به گزارش مهر گیلان ،حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا موحدنژاد افزود: ستاد استهلال طبق معمول هر ماه قمری برای دیدن ماه جدید اقدام می کند، اگر هلال از سوی گروه های رصد رویت شود و این رویت به تایید برسد، فردا (دوشنبه) روز اول ماه مبارک رمضان است و در غیر این صورت سه شنبه نخستین روز ماه مبارک رمضان خواهد بود.
­عضو ستاد استهلال دفتر رهبر معظم انقلاب اسلامی با اشاره به فتاوا و اصول فقهی روشن، تا برای فرد مسلم نباشد اول ماه مبارک رمضان است نمی تواند به نیت ماه مبارک رمضان روزه بگیرد اما می تواند به نیت ماه شعبان روزه داری کند و اگر معلوم شد ماه رمضان است فضایل مبارک ماه رمضان را سهوا هم از دست نداده است.
دکتر موحدنژاد افزود: توصیه می شود که اگر تردیدی هم وجود دارد خوب است این اقدام را انجام دهد و در روایات توصیه زیادی شده و را ههای مختلفی گفته شده است برای اینکه فضیلت این ماه حتی یک روز آن هم از دست نرود.
­عضو ستاد استهلال دفتر رهبر معظم انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: توصیه ها برای این است که مردم ان شاءالله یک ماه روزه بگیرند و از برکات آن منتفع شوند.
حجت الاسلام موحدنژاد در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: منتظر خواهیم ماند که گزارش های اطمینان بخش به ستاد استهلال برسد و نتیجه هم اطمینان بخش باشد، گروه هایی که با ستاد استهلال مرتبط هستند در کشور بسیار پرتلاش اقدام خواهند کرد.
وی گفت : تا وقتی گزارش اطمینان بخش نداشته باشیم مطمئن هستیم هلال قابل رویت نبوده است و در دقت آنها تردید نداریم ، چون چند سال است که با گروههای استهلال مرتبط هستیم و به کار آنها مطمئن هستیم.
­عضو ستاد استهلال دفتر رهبر معظم انقلاب اسلامی با قدردانی از تلاش گروههای استهلال ، گفت : این کاری داوطلبانه است و افراد فعال در این گروهها هیچ گونه چشم داشت مادی هم ندارند و این افتخار است که جوان ها با دقت و تلاش این کا را انجام می دهند و این هم تلاش دینی و هم علمی است .