استاندار گیلان بر لزوم آموزش و پژوهش و نیز اجرای اقدامات پیشگیرانه در جهت کاهش هزینه های جانی و مالی ناشی از حوادث طبیعی و غیرمترقبه تاکید کرد.  به گزارش مهر گیلان؛ به مناسبت فرا رسیدن هفته هلال احمر اعضای شورای مدیران جمعیت هلال احمر استان با دکتر سالاری دیدار و گفتگو کردند. در این […]

استاندار گیلان بر لزوم آموزش و پژوهش و نیز اجرای اقدامات پیشگیرانه در جهت کاهش هزینه های جانی و مالی ناشی از حوادث طبیعی و غیرمترقبه تاکید کرد.

 به گزارش مهر گیلان؛ به مناسبت فرا رسیدن هفته هلال احمر اعضای شورای مدیران جمعیت هلال احمر استان با دکتر سالاری دیدار و گفتگو کردند.

در این دیدار دکتر سالاری با اشاره به اهمیت و جایگاه امدادرسانی در کاهش بحران و امنیت‌افزایی در حوادث طبیعی و غیرمترقبه اظهار داشت: جمعیت هلال احمر در تمامی صحنه های تلخ و حوادث جدی از ارکان توانمند به شمار می آید.

 وی با بیان اینکه باید دو بحث سازماندهی و پیشگیری را برای کاهش آثار مخرب حوادث طبیعی و سوانح دنبال کنیم،تاکید کرد: مقوله امدادرسانی تنها به یک دستگاه خلاصه نمی شود بلکه امری فرابخشی است و همکاری سایر نهادهای خدمات رسان را می طلبد.

 نماینده عالی دولت در گیلان بر لزوم سازماندهی نیروی انسانی خدمت رسان در دستگاه‌های امدادی و سازماندهی نیروهای آماده خدمت در دیگر دستگاه‌های اجرایی برای مواقع بحران تاکید کرد و افزود: آموزش و ایجاد آمادگی در این افراد نیز باید به عنوان امری مهم مورد توجه قرار گیرد.

 استاندار گیلان همچنین ساماندهی و تهیه لیستی از امکانات و ماشین آلات تمامی دستگاه های اجرایی و همچنین بانک اطلاعاتی این امکانات در بخش خصوصی را امری ضروری خواند که در زمان بحران و اضطرار موثر خواهد بود.

وی با اشاره به تلاش قابل توجه هلال احمر در امداد رسانی به هموطنان در حادثه سیل نوروز ۹۸ ،گفت: تقسیم وظایف بین دستگاه ها و تدوین ساز و کار مناسب، بسیاری از مشکلات را به حداقل می رساند.

 وی با بیان اینکه بخشی از خسارات ناشی از حوادث طبیعی مانند سیل تحت تاثیر رفتار انسان ها است گفت: نقشه ای جامع و کامل از اطلاعات مربوط به رودخانه ها، سکونتگاه های محل پرمخاطره، حریم کیفی و بستر رودخانه ها اقدامات جمعیتی سکونتگاهی، حریم و بستر رودخانه و….باید آماده و در اختیار باشد تا در مواقع بحران به دنبال نقشه محل حادثه و جمعیت نباشیم.

 استاندار گیلان با تاکید بر آموزش تخصصی، عمومی و همگانی گفت: استفاده از کارگاه های آموزشی از طریق راه دور، فضای مجازی، رسانه ها، آموزش دانش آموزان در دفاع از خود در حوادث طبیعی نظیر سیل و زلزله، مانور و تمرین افراد متخصص و عمومی، افزایش تولید و محتوای استانی و ملی هلال احمر و شناخت نقاط آسیل پذیر از جمله اقدامات لازم الاجرا جهت پیشگیری در حوادث و کاهش خسارات جانی و مالی‌ است.

 نماینده عالی دولت در استانداری گیلان با اشاره به برنامه ششم توسعه بر اساس محوریت جمعیت هلال احمر خاطرنشان کرد: در تمام حوادث جمعیت هلال احمر محور است و حضور فیزیکی مردم، کمک رسانی نقدی و غیر نقدی مردمی و دستگاه‌ها و نهادهای دیگر نیز تنها باید از طریق این سازمان انجام شود و این اقدام منجر به کاهش بی نظمی می‌شود.

وی با تاکید بر آموزش و پژوهش و تاکید بر لزوم اقدامات پیشگیرانه با مشارکت بین دستگاهی در جهت کاهش هزینه های جانی و مالی افزود: طرح خدمات و ساماندهی جاده ای جهت جانمایی و پراکنش منطقه ای استاندارد بین دستگاه های هلال احمر، نیروی انتظامی، خدمات جاده ای و…در کاهش حوادث جاده امری ضروری و موثر است.