پلیس فتای گیلان به شهروندان در خصوص کلاهبرداری با پیامک‌های دروغی برنده شدن هشدار داد. به گزارش مهر گیلان؛ سرپرست پلیس فضای تولید تبادل اطلاعات گیلان امروز گفت: پیامک‌های جعلی برنده شدن در مسابقات شگرد کلاهبرداران برای کلاهبرداری از شهروندان است. سرگرد ایرج پورمستمند افزود: کلاهبرداران با تماس تلفنی و یا ارسال پیامک با موضوع […]

پلیس فتای گیلان به شهروندان در خصوص کلاهبرداری با پیامک‌های دروغی برنده شدن هشدار داد.

به گزارش مهر گیلان؛ سرپرست پلیس فضای تولید تبادل اطلاعات گیلان امروز گفت: پیامک‌های جعلی برنده شدن در مسابقات شگرد کلاهبرداران برای کلاهبرداری از شهروندان است.
سرگرد ایرج پورمستمند افزود: کلاهبرداران با تماس تلفنی و یا ارسال پیامک با موضوع برنده شدن در قرعه‎ کشی از شهروندان درخواست می‌کنند برای دریافت جایزه نقدی خود به دستگاه عابربانک مراجعه کنند.
وی تصریح کرد: نخستین شگرد این کلاهبرداران تغییر زبان دستگاه‌های خود پرداز است و با این شیوه رمز، شماره کارت، تاریخ انقضاء و سی سی وی ۲ مندرج روی کارت را از افراد دریافت و از حساب شان برداشت می‌کنند.
سرپرست پلیس فضای تولید تبادل اطلاعات گیلان گفت: روش دیگر کلاهبرداران دریافت موجودی شهروندان که با تغییر زبان خودپرداز بجای واریز وجه، از حساب شهروندان پول برداشت می‌کنند.
سرگرد ایرج پورمستمند به شهروندان توصیه کرد: در صورت دریافت پیامک‌های برنده شدن به آن توجه نکنند و آگاه باشند که برای دریافت وجه جایزه نیاز نیست به عابربانک مراجعه و یا اطلاعات حساس کارت بانکی خود را ارائه دهند کنند.
وی با اشاره به افزایش آمار جرائم کلاهبرداری و برداشت غیرمجاز تاکید کرد: شهروندان هرگز به پیشنهاد‌های واهی و عوام فریبانه توجه نکنند و رمز بانکی خود را بصورت دوره‌ای تغییر دهند.