دبیر ستاد هماهنگی و پیگیری های ویژه استانداری گفت: اجرای بخشنامه استاندار گیلان موجب افزایش ۸۷ درصدی سفرهای شهرستانی مدیران کل در ماه های فروردین و اردیبهشت نسبت به مدت مشابه سال گذشته شد. به گزارش مهرگیلان؛ یوسف گلشن در نشست بررسی مسائل و مشکلات شهرستان سیاهکل که در راستای اجرای بخشنامه “سفر هفتگی مدیران […]

دبیر ستاد هماهنگی و پیگیری های ویژه استانداری گفت: اجرای بخشنامه استاندار گیلان موجب افزایش ۸۷ درصدی سفرهای شهرستانی مدیران کل در ماه های فروردین و اردیبهشت نسبت به مدت مشابه سال گذشته شد.

به گزارش مهرگیلان؛ یوسف گلشن در نشست بررسی مسائل و مشکلات شهرستان سیاهکل که در راستای اجرای بخشنامه “سفر هفتگی مدیران کل دستگاه‌های اجرایی به شهرستان‌ها”  در بخش های مسکن، گردشگری، منابع طبیعی و راه سازی با حضور جمعی از مدیران استانی در فرمانداری برگزارشد، گفت: بر اساس گزارش های فرمانداران سراسر استان در ماه های فروردین و اردیبهشت امسال مدیران دستگاه های اجرایی ۲۲۶ مورد در شهرستان‌ها حضور یافتند که این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۸۷ درصد بیشتر است.

وی با اشاره به اینکه اجرای بخشنامه سفرهای هفتگی مدیران استانی پس از ابلاغ استاندار گیلان از ابتدای سال آغاز شد گفت : ۱۱۹ مورد از سفرهای مذکور درقالب اجرای مفاد بخشنامه و ۱۰۷ مورد دیگر نیز به صورت موردی و بازدیدی و ضرورت‌های دستگاهی انجام پذیرفته است.

دبیر ستاد هماهنگی و پیگیری‌های ویژه استانداری خاطرنشان کرد: بخشنامه استاندار گیلان و تاکیدات ایشان در شورای اداری، موجب افزایش حضور موثر و مستمر مدیران کل دستگاه‌های اجرایی در شهرستان‌های مختلف شده است.

مشاور استاندار با بیان اینکه شهرستان سیاهکل با سفر۱۹مدیر استانی در سه ماه گذشته از شهرستان‌های موفق در اجرای بخشنامه سفرهای هفتگی روسای دستگاه های اجرایی بوده است افزود: بخشنامه «سفر هفتگی مدیران کل دستگاه‌های اجرایی به شهرستان‌ها» شامل ضوابطی از جمله لزوم دیدار چهره به چهره با مردم با ثبت و پیگیری تا حصول نتیجه، بازدید از پروژه‌ها و اماکن پیشنهاد شده برای اجرای طرح‌های مدنظر، برگزاری نشست با نمایندگان اقشار و اصناف مرتبط ،رصد کامل تصمیمات و پیشرفت‌های حاصله و اطلاع‌رسانی عمومی به مردم است .

وی با بیان اینکه در راستای اجرای بخشنامه سفر هفتگی مدیران کل دستگاه‌های اجرایی استان به شهرستان‌ها، سیاهکل میزبان مدیران راهداری و حمل و نقل جاده ای ،راه وشهرسازی ،آب و فاضلاب شهری و روستایی ،توزیع برق ،گاز ،منابع طبیعی و بنیاد مسکن ،میراث فرهنگی و گردشگری بود گفت : بعضی از موضوعات شهرستانی بیشتر از اینکه به اعتبار و بودجه خاصی نیاز داشته باشد نیازمند هماهنگی بین دستگاهی و برگزاری جلسات رودرو بین مدیران کل با حضور مدیران ذیربط محلی است که اجرای بخشنامه سفرهای هفتگی مدیران کل این فرصت مغتنتم را برای حل مشکلات مردم فراهم کرده است.

یوسف گلشن نظام مند شدن سفرهای مدیران را در رویکرد جدید سفرهای شهرستانی مثبت ارزیابی و خاطرنشان کرد: یکی از اثرات دیگر سفرهای هفتگی مدیران کل کاهش بوروکراسی اداری و تسریع در حل مشکلات شهرستانی است.