سرپرست استانداری گیلان با صدور پیامی ثبت جهانی جنگل های هیرکانی را تبریک گفت. به گزارش  مهر گیلان؛ متن پیام تبریک دکتر ارسلان زارع به این شرح است: بی گمان پاسداشت میراث تاریخی و طبیعی این مرز و بوم کهن و انتقال آن به نسل های آینده بر همگان فرض و افتخاری بس بزرگ است. […]

سرپرست استانداری گیلان با صدور پیامی ثبت جهانی جنگل های هیرکانی را تبریک گفت.

به گزارش  مهر گیلان؛ متن پیام تبریک دکتر ارسلان زارع به این شرح است:

بی گمان پاسداشت میراث تاریخی و طبیعی این مرز و بوم کهن و انتقال آن به نسل های آینده بر همگان فرض و افتخاری بس بزرگ است.

ثبت میراث مادی و معنوی و طبیعی در فهرست آثار ملی کشور نیز سزاوار ستایش است ؛ اما آنجا که میراث یک کشور با ثبت در فهرست آثار جهانی ( یونسکو) متعلق به فرد فرد مردمان جهان می گردد، علاوه بر ویژگی منحصر به فرد اثر، بیش از هر چیز اراده و همت مضاعف دست اندرکاران را به تصویر می کشد. این موضوع از یک سو موجب رشد و توسعه پایدار گردشگری منطقه شده و از سوی دیگر، ضرورت برنامه ریزی و تلاش مضاعف مسئولان ذیربط برای حفاظت و حمایت از این اثر شاخص طبیعی را یادآور می گردد.

اینجانب ضمن تبریک ثبت جهانی جنگل های هیرکانی در چهل و سومین اجلاس یونسکو به عنوان دومین اثر میراث طبیعی ایران پس از کویر لوت ،  به مردم فرهیخته و فرهنگ دوست گیلان، از تلاش های شایسته دستگاه های ذیربط صمیمانه تشکر نموده و انشاالله روند ثبت آثار باارزش گیلان در فهرست میراث جهانی تداوم داشته باشد و شاهد تقویت ساختارهای صنعت گردشگری در استان گیلان باشیم.