شهردار رشت در جمع بازاریان حاضر در مسجد کاسه فروشان با اشاره به اشرافیت گسترده نماینده ولی فقیه در استان در زمینه مهندسی و شهرسازی بیان داشت: مشکلات شهرداری برای همه مردم مبرهن و واضح است لذا شهردار برای حل مشکلات شهر نیازمند همراهی و همکاری همه شهروندان در کلیه اقشار است. به گزارش […]

 

شهردار رشت در جمع بازاریان حاضر در مسجد کاسه فروشان با اشاره به اشرافیت گسترده نماینده ولی فقیه در استان در زمینه مهندسی و شهرسازی بیان داشت: مشکلات شهرداری برای همه مردم مبرهن و واضح است لذا شهردار برای حل مشکلات شهر نیازمند همراهی و همکاری همه شهروندان در کلیه اقشار است.

به گزارش مهر گیلان -ناصر حاج محمدی حل مشکلات شهر را در سه دوره کوتاه مدت میان مدت و بلند مدت تشریح کرد و گفت: در پروسه کوتاه مدت همه واقفند که مشکلات شامل معبر، متکدیان و دستفروشان، زباله و فاضلاب و … می باشد که این امر نیازمند همت، همکاری و فرهنگ سازی است. لذا امیدوارم در یک برنامه ریزی دقیق نسبت به حل مشکلات فوق گام های قوی و بلندی برداشته شود.

اصلاح امور درون سازمانی شهرداری با رویکرد حذف فساد و حل مشکلات شهر دو جبهه کاری ناصر حاج محمدی در شهرداری رشت

وی با تاکید بر اینکه ازابتدای آغاز به کار خود دو جبهه کاری را تعریف و در اولویت قرار داده است، افزود: ابتدا جبهه اصلاح امور در داخل شهرداری با رویکرد و هدف حذف فساد در مجموعه شهرداری بوده و هست و حسب دستور نماینده ولی فقیه ازابتدای کار در این زمینه برنامه ریزی و اقداماتی انجام شد و جبهه دیگر حل مشکلات شهر از جمله وضعیت آسفالت و… است که در مدت ۱۵ روز اخیر بیش از ۲۰۰۰ نقطه رفع و رجوع شده است.

شهردار رشت از پایان فعالیت نهضت اصلاح آسفالت رشت در مدت ۴ ماه آتی خبر داد و خاطرنشان کرد: طی ملاقات شب گذشته اینجانب با وزیر راه و شهر سازی به اطلاع ایشان رساندم که وضعیت کنونی جاده ها و مبادی ورودی مرکزی استانی که سالیانه ۳۰ میلیون نفر در سال به عنوان میهمان وارد شهر رشت می شوند زیبنده این شهر نیست.

بهسازی آسفالت به طول ۳۰ کیلومتر از امامزاده هاشم تا میدان گیل با کمک وزارت راه و شهرسازی

وی با تاکید بر وجود مافیای قیر در جامعه کنونی تصریح کرد: امروز قیمت هرتن قیر بالغ بر ۴ میلیون تومان است و دیشب از وزیر راه و شهرسازی جهت بهسازی آسفالت از امامزاده هاشم تا میدان گیل به طول ۳۰ کیلومتر قول مساعد گرفته ام.

حاج محمدی در خصوص مشکلات پیاده راه و بازاریان یادآور شد: چند شب پیش به مدت ۴ ساعت با تعدادی از بازاریان صحبت کردم و از شنیدن مشکلات آنان بسیار متاثر شدم.

شهردار رشت با اشاره به سنتی و کم بودن عرض معبر بازار رشت تصریح کرد: سنتی بودن بازار سبب پیوستگی اجتماعی می شود. در گذشته های نه چندان دور بازار، مدرسه، مسجد و حمام از ارکان حکومت بوده اند، اما امروز بازارها به سبک و سیاق جدید ازقسمت های معنوی جدا شده و مشکلاتی را به همراه داشته است.

کسب در خیابان باید رضایت شهروندان را در پی داشته باشد

وی با تاکید بر اینکه خیابان بیت المال است، گفت: کسب در خیابان باید رضایت همه مردم را در پی داشته باشد.

بازار رشت به لحاظ پدافند غیر عامل مشکل ساختاری دارد

ناصر حاج محمدی پرداختن به مباحث ایمنی، رفع سد معبر و پدافند غیرعامل بازار رشت را امری ضروری و لاینفک شهرداری خواند و گفت: بازار شهر رشت به لحاظ پدافند غیر عامل مشکل ساختاری دارد، طراحان و مهندسین شهرسازی اصلا توجه ای به این موضوع نداشته اند و این امر باید اصلاح گردد.

جذب سرمایه گذار برای احداث پارکینگ در مرکز شهر

شهردار رشت از جذب سرمایه گذارانی برای احداث پارکینگ در مرکز شهر خبر داد و افزود: با تاکیدات استانداری گیلان اتصال خیابان شریعتی به اعلم الهدی در دستور کار شهرداری قرار دارد.

مردم شهر رشت باید مرا در خیابانها ببینند

وی با تأیید مشکل موجود در کسب بازاریان خاطرنشان کرد: من برای پر کردن جیب خود به رشت نیامده ام، من مانند مردم این شهر و جزء خانواده شما هم هستم و همواره گفتم که مردم این شهر باید مرا خیابانها ببینند نه در اتاق در بسته.

شهردار رشت با اشاره به بدهی بالغ بر ۷۰۰ میلیاردی شهرداری رشت تصریح کرد: این شهرداری ماهیانه باید بالغ بر ۱۷ میلیارد تومان حقوق پرداخت نماید. شهرداری رشت به مثابه کشتی است که به جای ۲ هزار سرنشین ۴ هزار سرنشین دارد. لذااین کشتی در اقیانوس پرتلاطم مشکلات شهر غرق خواهد شد.

حذف بیش از ۹۰ پست خارج از چارت سازمانی در شهرداری رشت

وی با تعهد بر حل مشکلات داخلی شهرداری و حذف نیروهای خارج از چارت یادآور شد: برای شهرداری رشت علاوه بر قراردادهای بی مورد بیش از ۹۰ مورد مدیر خارج از چارت سازمانی گذاشته بودند که همه این چارت ها را حذف کردم. با این کار حداقل ماهیانه بیش از ۴۰۰ میلیون تومان به شهرداری رشت کمک شد.

ناصر حاج محمدی با تاکید بر اینکه برای اکثر کارکنان شهرداری ماهیانه ۱۷۵ ساعت اضافه کار لحاظ میشد گفت: این در حالی بود که همه کارکنان شهرداری سر ۸ ساعت کار تعطیل می کردند و حقوق فوق هم از بیت المال پرداخت می شد. بنده اعلام کردم از این به بعد طبق قانون به کسانی که بعد از ساعت اداری در شهرداری حضور داشته و فعالیت مفید و مثمر ثمر داشته باشند اضافه کار پرداخت خواهد شد.