نشست علمی – آموزشی بررسی ضرورت‌ها و چالش‌های امنیت سایبری همزمان با هفته پدافند غیرعامل برگزار شد. به گزارش مهر گیلان؛ همزمان با هفته پدافند غیرعامل، نشست علمی- آموزشی بررسی ضرورت‌ها و چالش‌های امنیت سایبری با محوریت کارگروه ارتباطات و فناوری اطلاعات (سایبری) شورای پدافند غیرعامل گیلان با حضور جمعی از مسئولان و کارشناسان فناوری […]

نشست علمی – آموزشی بررسی ضرورت‌ها و چالش‌های امنیت سایبری همزمان با هفته پدافند غیرعامل برگزار شد.

به گزارش مهر گیلان؛ همزمان با هفته پدافند غیرعامل، نشست علمی- آموزشی بررسی ضرورت‌ها و چالش‌های امنیت سایبری با محوریت کارگروه ارتباطات و فناوری اطلاعات (سایبری) شورای پدافند غیرعامل گیلان با حضور جمعی از مسئولان و کارشناسان فناوری اطلاعات فرمانداری‌ها، دستگاه‌های اجرایی، شهرداری‌ها و بانک‌های استان در سالن غدیر استانداری برگزار شد.

در این نشست سعید زاهدی مدیر فناوری اطلاعات و شبکه دولت و رئیس کارگروه سایبری استانداری با گرامیداشت هفته پدافند غیرعامل، مهمترین هدف کارگروه سایبری را ترویج و فرهنگ سازی پیرامون مقابله با تهدیدات و حداقل رساندن آسیب‌ها در میان آحاد جامعه عنوان کرد و گفت: باتوجه به ضرورت‌های انکارناپذیر، باید به نهادینه کردن آموزش‌های همگانی روی آوریم و در این مسیر بخش اعظم وظایف کارگروه آشناکردن جامعه با مؤلفه‌های تغییر تهدیدات دشمن است.

وی با اشاره به اهمیت آموزش مسئولان فناوری اطلاعات ادارات گفت: موضوع آموزش در راستای فرهنگ‌سازی، مهمترین امریست که کارگروه به منظور آگاه سازی عمومی و تخصصی متولیان این حوزه به آن توجه دارد.

زاهدی به فناوری‌های نوینی که موجب اختلاط تهدید و فرصت می‌شود اشاره و خاطر نشان کرد: شناخت تهدید و فرصت به عنوان یک کار علمی نیازمند رویکرد رصد مستمر حوزه فناوری است که در موضوع پدافند غیرعامل به آن پرداخته می‌شود.

وی با بیان اینکه هر فناوری در کنار کارکردهای خود تهدیداتی به همراه دارد، اظهار داشت: نقش مسئولان فناوری اطلاعات در امن سازی زیرساخت‌ها و سرویس‌ها، پرداختن به موضوع مصون‌سازی در راستای پدافند غیرعامل بیش از پیش اهمیت دارد که لزوم فراگیری امور مرتبط و به روزرسانی دانش فنی متولیان این حوزه را ضرورت می‌بخشد.

در ادامه این نشست رضا ابراهیمی آتانی، عضو انجمن رمز ایران و دانشیار گروه مهندسی کامپیوتر دانشگاه گیلان به ارائه مطالب تخصصی در حوزه چالش‌های امنیت سایبری در زمینه‌های اهمیت امنیت اطلاعات و پدافند غیرعامل در سازمان‌ها، فرآیند پدافند سایبری مبتنی بر خودارزیابی زیرساخت‌های سازمانی، جمع‌آوری اطلاعات و پویش سرویس‌ها و تهدیدات وب پرداخت.