تفاهم نامه اجرایی فیمابین شرکت گاز استان گیلان و آموزش و پرورش استان در زمینه اشاعه فرهنگ مصرف بهینه و ایمن گاز طبیعی به امضا رسید. به گزارش مهر گیلان ،حسین اکبر مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان در جلسه با مدیرکل و روسای آموزش و پرورش استان ضمن عرض خیر مقدم به میهمانان گزارشی از […]

تفاهم نامه اجرایی فیمابین شرکت گاز استان گیلان و آموزش و پرورش استان در زمینه اشاعه فرهنگ مصرف بهینه و ایمن گاز طبیعی به امضا رسید.

به گزارش مهر گیلان ،حسین اکبر مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان در جلسه با مدیرکل و روسای آموزش و پرورش استان ضمن عرض خیر مقدم به میهمانان گزارشی از خدمات ارائه شده توسط این شرکت پس از انقلاب اسلامی بیان نمود.

وی با بیان اینکه شرکت گاز پس از انقلاب شکوهمند اسلامی توانسته است به ۹۸ درصد از خانوارهای استان گازرسانی نماید، اظهار داشت: شرکت گاز هم اکنون به انتهای عملیات توسعه گازرسانی رسیده و پروژه کیفی مختلفی را در جهت افزایش رضایتمندی مشترکین عزیز تعریف و اجرا می نماید.

اکبر بیان نمود: وظیفه شرکت گاز، گازرسانی تا درب منازل مشترکین می باشد و هیچ مسئولیتی در قبال تاسیسات گازی در داخل منازل ندارد با این وجود این شرکت در راستای مسئولیت های اجتماعی خود برنامه های مختلفی را در جهت افزایش آگاهی مشترکین و اشاعه فرهنگ مصرف بهینه و ایمن گاز طبیعی به انجام می رساند.

مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان ادامه داد: یکی از جوامع هدف شرکت گاز در زمینه فرهنگ سازی مصرف، کودکان و دانش آموزان عزیز می باشند و در همین راستا نیازمند همکاری و همراهی سازنده آموزش و پرورش هستیم.

وی با بیان این موضوع که شرکت گاز در سالیان گذشته طرح های مختلفی همچون طرح سفیران انرژی را با همکاری فرمانداری ها و آموزش و پرورش به انجام رسانده است، اظهار داشت: آگاهی بخشی و آموزش  یک سرمایه گذاری است که نتیجه آن قطعا به کل جامعه باز می گردد.

مهندس اکبر از مدیرکل آموزش و پرورش درخواست نمود تا با هماهنگی استانداری گیلان، زنگی را با عنوان زنگ ایمنی در مدارس برگزار نموده و در خصوص صرفه جویی و مصرف ایمن گاز طبیعی آموزش های لازم ارائه شود.

وی در خاتمه اظهار داشت: خوشبختانه استان گیلان یکی از استان های کم حادثه در زمینه گازگرفتگی یا مرگ خاموش است ولی متاسفانه از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۰ نفر در استان بجهت این موضوع جان خود را از دست داده اند که امیدواریم با کمک همکاران آموزش و پرورش و اشاعه فرهنگ مصرف بتوانیم از تکرار این حوادث جلوگیری نماییم.

در ادامه نادر جهان آرای مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان ضمن قدردانی از شرکت گاز بجهت توجه و اهتمام ویژه به امر فرهنگ سازی مصرف در جامعه بویژه دانش آموزان، اظهار داشت:  آموزش و پرورش به عنوان مهم ترین دستگاه فرهنگی در جامعه نگاه خود را از آموزش به سمت آموزش و مهارت ورزی تغییر داده است.

وی ادامه داد: ما در این اداره تلاش می کنیم تا دانش آموزان با مهارت آموزی بتوانند شیوه زندگی بهتر را آموخته و مباحث فرهنگی را به اطرافیان خود منتقل نمایند و آموزش های مصرف بهینه و ایمن گاز طبیعی از جمله این مهارت ها می باشد.

جهان آرای در خاتمه از آمادگی کامل آن اداره جهت ارائه آموزش های لازم به دانش آموزان جهت فرهنگ سازی مصرف خبر داد و گفت: ما  تمام تلاش خود را در جهت اشاعه فرهنگ مصرف و کاهش هزینه به کار خواهیم بست.

در پایان این نشست تفاهم نامه همکاری فیمابین شرکت گاز استان گیلان و اداره کل آموزش و پرورش استان در زمینه اشاعه فرهنگ مصرف بهینه و ایمن گاز طبیعی به امضا رسید.