سخنگوی هیات نظارت بر انتخابات گیلان گفت: بیست و ششم آذرماه نتایج اولیه تعیین صلاحیت نامزدهای مجلس اعلام می شود. به گزارش مهرگیلان ؛ احمد قنبریان بعدازظهر امروز در نشستی با خبرنگاران با تشریح روند بررسی و تعیین صلاحیت نامزدهای یازدهمین دوره ی انتخابات مجلس شورای اسلامی در گیلان گفت : آخرین مهلت تعیین صلاحیت […]

سخنگوی هیات نظارت بر انتخابات گیلان گفت: بیست و ششم آذرماه نتایج اولیه تعیین صلاحیت نامزدهای مجلس اعلام می شود.
به گزارش مهرگیلان ؛ احمد قنبریان بعدازظهر امروز در نشستی با خبرنگاران با تشریح روند بررسی و تعیین صلاحیت نامزدهای یازدهمین دوره ی انتخابات مجلس شورای اسلامی در گیلان گفت : آخرین مهلت تعیین صلاحیت نامزدهای این دوره از انتخابات در هیات‌های اجرایی بیست و ششم آذرماه است و نتیجه ی تعیین صلاحیت این هیات بیست و هفتم آذر اعلام می شود.
وی افزود: آن دسته از داوطلبان یازدهمین دوره ی انتخابات مجلس شورای اسلامی در گیلان که احراز صلاحیت شان در هیات‌های اجرایی رد شده، از بیست و هشتم آذر تا اول دی ماه فرصت دارند اعتراض خود را به هیات نظارت بر انتخابات استان ارائه کنند.
وی با بیان اینکه ۴ روز برای اعتراض نامزدهای رد صلاحیت شده در هیات‌های اجرایی در نظر گرفته شده، افزود: نامزدهای معترض می توانند با مراجعه به شعبه ی هیات نظارت بر یازدهمین دوره ی انتخابات مجلس شورای اسلامی گیلان در استانداری گیلان ، اعتراض خود را به هیات نظارت ارائه کنند.
قنبریان همچنین با بیان اینکه هیات نظارت بر انتخابات گیلان از اول تا ۲۱ دی ماه مهلت دارد تا مرحله ی نهایی تعیین صلاحیت نامزدهای انتخابات مجلس در گیلان را اعلام کند افزود: در این ۲۰ روز هیات نظارت، هم به اعتراض نامزدهای رد صلاحیت شده در هیات‌های اجرایی رسیدگی می کند و هم صلاحیت دیگر نامزدهای تایید صلاحیت شده در این هیات را بررسی می کند.
مرجع نهایی اعلام احراز یا عدم احراز یا رد صلاحیت نامزدهای انتخابات، شورای نگهبان است.
طبق آخرین آمار از مجموع ۴۶۳ نامزد یازدهمین دوره ی انتخابات مجلس شورای اسلامی در گیلان، ۸ نفر انصراف داده اند و ۴۵۰ نامزد منتظر تعیین صلاحیتشان در هیات‌های اجرایی و نظارت استان هستند.