شرکت گاز استان گیلان با بهره مند سازی همه شهرها و ۲۰۱۵ روستای گیلان درصد متوسط بهره مندی خانوارهای استان را به ۹۸ درصد افزایش داده است. به گزارش مهر گیلان – حسین اکبر مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان اظهار داشت: با تلاش پرسنل خدوم گاز گیلان ۲۰۱۵ روستای استان از نعمت گاز طبیعی بهره […]

شرکت گاز استان گیلان با بهره مند سازی همه شهرها و ۲۰۱۵ روستای گیلان درصد متوسط بهره مندی خانوارهای استان را به ۹۸ درصد افزایش داده است.

به گزارش مهر گیلان – حسین اکبر مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان اظهار داشت: با تلاش پرسنل خدوم گاز گیلان ۲۰۱۵ روستای استان از نعمت گاز طبیعی بهره مند شده است و درصد بهره مندی روستایی استان به ۹۵٫۱ درصد رسیده و این درحالیست که متوسط بهره مندی خانوارهای روستایی در سطح کشور ۷۹ درصد می باشد.

وی به گاز دار بودن ۵۱ شهر گیلان نیز اشاره و اظهار کرد: تمامی شهرها به غیر از ماسوله (بدلیل داشتن بافت تاریخی) از نعمت گاز برخوردار هستند و درصد بهره مندی شهری در گیلان۹۹٫۹۷ درصد می باشد که از متوسط کشوری (۹۷٫۵ درصد) بیشتر می باشد.

اکبر بیان کرد: در حال حاضر ۲۰ هزار و ۹۱۵ کیلومتر در گیلان شبکه گاز اجرا و بیش از ۵۹۱ هزار انشعاب گاز در استان نصب شده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان تعداد مشترکین گاز استان را در حال حاضر بیش از یک میلیون و ۸۶ هزار مشترک عنوان و تصریح کرد: از این تعداد مشترک ۷۷ هزار و ۵۵۵ مشترک تجاری، پنج هزار و ۶۶۶ مشترک صنعتی، ۶۳۰ هزار و ۱۸۲ مشترک خانگی شهری و ۳۷۳ هزار و ۲۵۶ مشترک خانگی روستایی و سه مشترک نیروگاهی است.

وی در پایان از برنامه ریزی این شرکت برای اجرای عملیات گازرسانی به ۱۲۵روستای صعب العبور و کوهستانی استان خبر داد و گفت: از این تعداد ۲۰ روستا در دهه فجر از نعمت گاز طبیعی بهره مند خواهند شد.