در نشست هیات مدیره نظام پرستاری، رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان بر جذب نیروهای پرستاری در دانشگاه علوم پزشکی گیلان تاکید کرد. به گزارش مهرگیلان – دکتر ارسلان سالاری – رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، در نشست هیات مدیره نظام پرستاری، با اشاره به برگزاری جلسات با وزیر بهداشت و معاونین وی و رییس کمیسیو […]

در نشست هیات مدیره نظام پرستاری، رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان بر جذب نیروهای پرستاری در دانشگاه علوم پزشکی گیلان تاکید کرد.

به گزارش مهرگیلان – دکتر ارسلان سالاری – رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، در نشست هیات مدیره نظام پرستاری، با اشاره به برگزاری جلسات با وزیر بهداشت و معاونین وی و رییس کمیسیو ن بهداشت و درمان و نمایندگان، پیگیری جذب نیرو های پرستاری در استان گیلان را مورد تاکید قرار داد و خاطر نشان کرد: در این استان با داشتن ۶ هزار نیروی پرستار که بیشترین بار درمانی را در سیستم های دولتی و خصوصی برعهده دارند، باید بر اساس نیازهای استان و شاخص های تعریف شده تصمیم گیری شود تا نیرو ها در بیمارستان ها جایگزین شوند. .

دکتر سالاری با اشاره به بحث پرداخت کارانه در بیمارستا ن ها اظهارداشت : باید در بیمارستان ها تیمی از افراد تشکیل شود و مشخص باشد که بر چه اساس و چه مواردی کارانه پرداخت شود که این کار انگیزه بیشتری در پرستاران ایجاد می کند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان این مطلب که دانشگاه بدهی بالغ بر ۶۷۰ میلیارد دارد، یاد آورشد : در این شرایط ۳۰۰ میلیارد ریال بدهی وجود دارد که هیچ منبعی برای پرداخت آن نداریم و با توجه به عدم وجود کلینیک ویژه و عدم اجرای طرح تحول شهری در استان، با حضور وزیر بهداشت گیلان ۳۱ بند مصوبه اجرایی گرفته که یکی از آنها بحث نیروی انسانی در حوزه پرستاری می باشد که با جدیت پیگیری می شود.

وی به کمبود و نبود دستگاه های سی تی اسکن و ام ار آی در مراکز آموزشی درمانی رشت اشاره کرد و ادامه داد: پایگاه های بهداشت در رشت همه استجاری هستند که فضای خوب و تهویه مناسبی ندارند. برای کلینیک های ویژه نیز مجددا پیمانکار گرفته شده و امید است با توجه به شرایط سخت اقتصادی و استخدامی در کل کشور بتوانیم بر چالشهای پیش رو فایق آییم .

طاهره زاهد صفت- مدیر پرستاری دانشگاه نیز در این نشست ،در خصوص تامین نیرو در بخش های مختلف بیمارستان های قابل افتتاح در دهه فجر، اشاره کرد و افزود: گستردگی بخش های درمانی، خدمت رسانی را دچار مشکل می کند . وی در این راستا حمایت و کمک همه جانبه مسوولان را خواستار شد