در پی تایید وجود ویروس کرونا در کشور، صبح امروز؛ دانشگاه علوم پزشکی گیلان تشکیل جلسه اضطراری داد. به گزارش مهر گیلان، دکتر ارسلان سالاری- رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، صبح امروز، در جلسه مشترک با روسای مراکز درمانی دولتی و خصوصی گیلان، با اشاره به وجود شرایط بحرانی در کشور و چندین مورد مرگ […]


در پی تایید وجود ویروس کرونا در کشور، صبح امروز؛ دانشگاه علوم پزشکی گیلان تشکیل جلسه اضطراری داد.

به گزارش مهر گیلان، دکتر ارسلان سالاری- رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، صبح امروز، در جلسه مشترک با روسای مراکز درمانی دولتی و خصوصی گیلان، با اشاره به وجود شرایط بحرانی در کشور و چندین مورد مرگ و میر ناشی از ابتلا به کرونا، بر اتخاد تمهیدات لازم، در کنترل و پیشگیری از این ویروس، در مراکز بهداشتی و درمانی تاکید کرد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، انتشار کرونا را به شدت مسری خواند و افزود: در این زمینه، رویکرد مراکز بهداشتی و درمانی، باید مبتنی بر اجرای همه جانبه پروتکل های کشوری و استفاده از راهکارهای موثر، باشد.

این مقام مسوول در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر ایجاد آمادگی و پیروی از دستور العمل ها در این خصوص، خاطرنشان کرد: شهروندان می بایست از دست دادن و روبوسی خودداری نموده و همچنین استفاده از ماسک، شست و شوی صحیح دست و ضد عفونی کردن سطوح، پختن مرغ، تخم مرغ و گوشت به طور کامل، توصیه می شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در پایان ایجاد ترس و وحشت را مانع تصمیم گیری درست و منطقی دانست و اظهار داشت: در این راستا تمهیداتی اندیشیده می شود تا از سواستفاده احتمالی شرکت ها در ارایه لوازم حفاظتی جلوگیری شود.

در ادامه این نشست، هر یک از روسای بیمارستان ها به ارایه گزارش در خصوص وضعیت موجود پرداختند. همچنین راهکارها و دستورالعمل هایی از سوی متخصصان حاضر در جلسه، برای حضار ارایه شد.

گفتنی است؛ این نشست مشترک، صبح امروز- پنج شنبه، با حضور رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، معاونان دانشگاه، روسای مراکز درمانی استان، مدیران شبکه های بهداشت و درمان استان و همچنین جمعی از متخصصان ویروس شناسی و ریه، در سالن اجلاس دفتر ریاست برگزار شد.