رییس دانشگاه عوم پزشکی گیلان با بیان اینکه هر فردی که مشکوک به کرونا باشد تحت نظر قرار گرفته شده است، گفت: با رعایت اصول بهداشتی می توان از ابتلا به ویروس کرونا جلوگیری کرد. به گزارش مهر گیلان ،دکتر ارسلان سالاری،رییس دانشگاه عوم پزشکی گیلان گفت، با بیان اینکه کسانی که مشکوک به ویروس […]

رییس دانشگاه عوم پزشکی گیلان با بیان اینکه هر فردی که مشکوک به کرونا باشد تحت نظر قرار گرفته شده است، گفت: با رعایت اصول بهداشتی می توان از ابتلا به ویروس کرونا جلوگیری کرد.

به گزارش مهر گیلان ،دکتر ارسلان سالاری،رییس دانشگاه عوم پزشکی گیلان گفت، با بیان اینکه کسانی که مشکوک به ویروس کرونا هستند، بعد از مشخص شدن نتیجه آزمایش، وضعیت آنها به مردم اعلام می شود، تصریح کرد: پیش بینی دانشگاه علوم پزشکی گیلان این است که اکثر این بیماران به ویروس کرونا مبتلا نیستند.

دکتر ارسلان سالاری خاطرنشان کرد: هر فردی که مشکوک به کرونا باشد تحت نظر قرار گرفته شده است. وی افزود: مردم نگران نباشند، به خصوص اینکه شدت کشندگی ویروس کرونا از آنفلوانزای H1N1 که پاییز امسال آن را کنترل کردیم، کمتر است. ضمن اینکه هنوز با مواردی از بیماری ضعیف تر از آنفلوانزای B در کشور مواجهیم و بیشتر بیماران تنفسی از این نوع است.

وی با اشاره به این مطلب که ویروس کرونا برای بیماران مزمن از جمله دیابتی ها، بیماران قلبی، افراد دارای عفونت مزمن و نقص ایمنی می‌تواند خطرناک باشد، گفت: مهم این است که مردم اصول بهداشتی مانند شست و شوی مداوم دست ها و استفاده از ماسک را هنگام بیماری رعایت کنند.

رییس دانشگاه عوم پزشکی گیلان افزود: آمارهایی که برخی در مورد تعداد مبتلایان به ویروس کرونا را اعلام می کنند، صحیح نیست و مسوولان دانشگاه علوم پزشکی گیلان صادقانه هر موردی از کروناویروس را که اثبات شود، به مردم اعلام می کنند.

دکتر ارسلان سالاری از مردم گیلان خواست تا نگران نباشند و ابراز امیدواری کرد همان طور که شیوع آنفلوانزا در پاییز امسال مهار شد، این بیماری نیز کنترل می‌شود.

رییس دانشگاه عوم پزشکی گیلان از تشکیل کارگروه مقابله با ویروس کرونا خبر داد و افزود: این کارگروه که برای اطلاع رسانی تشکیل شده است، وظیفه دارد اطلاعات دقیق بدهند و در این راستا آموزش‌های مورد نیاز به مردم ارائه می‌شود و با اقدامات بهداشتی، می‌توان با این بیماری مقابله کرد.

وی از تمامی اصحاب رسانه به ویژه صدا و سیمای استان خواست تا در مسیر آموزش همگانی برای پیشگیری از شیوع این بیماری تلاش کنند و در این زمینه با دانشگاه علوم پزشکی گیلان همکاری تنگاتنگ داشته باشند.