صبح امروز طی مراسمی با تقدیر از تلاش های قربانعلی محمدپور ، ساسان کفایی به عنوان مدیرکل جدید حفاظت محیط زیست گیلان معرفی شد. به گزارش مهر گیلان طی مراسمی با حضور لاهیجان زاده ،معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست و اوسط مقدم، معاون عمرانی استاندار ، ضمن تقدیر از تلاش های قربانعلی […]

صبح امروز طی مراسمی با تقدیر از تلاش های قربانعلی محمدپور ، ساسان کفایی به عنوان مدیرکل جدید حفاظت محیط زیست گیلان معرفی شد.

به گزارش مهر گیلان طی مراسمی با حضور لاهیجان زاده ،معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست و اوسط مقدم، معاون عمرانی استاندار ، ضمن تقدیر از تلاش های قربانعلی محمدپور ، ساسان کفایی به عنوان مدیرکل جدید حفاظت محیط زیست گیلان معرفی شد.

لاهیجان زاده: با رای دو سوم نمایندگان مجلس، هزار میلیارد تومان اعتبار به صندوق محیط زیست برمی گردد و با آن مشکلات زیادی در حوزه محیط زیست حل خواهد شد.

لاهیجان زاده در جلسه تودیع و معارفه مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان گفت: مدیران روزهای پرکاری را سپری می کنند و خوشبختانه مسئولین ارشد گیلان توجه خوبی به بخش محیط زیست استان دارند.

وی افزود: گیلان از مهمترین استانهای زیست محیطی کشور است و تاکنون، برای حفاظت از تالاب انزلی در این استان، جلسات زیادی با معاونین رئیس جمهور از جمله دکتر جهانگیری داشته ایم.

وی با اشاره به مشکلات متعددی که تالاب انزلی دارد خاطر نشان کرد: این تالاب و دیگر اکوسیستم های ارزشمند استان از اهمیت و ارزش بالایی برخوردار هستند.

لاهیجان زاده تصریح کرد: گیلان قطب گردشگری کشور است در حالی که شکننده ترین محیط زیست را نیز دارد و به تبع آن، گردشگری نیز تبعاتی برای محیط زیست دارد و برای جلوگیری از مشکلات، نیاز به درایت و حمایت خاص همه دستگاهها داریم.

معاون محیط زیست دریایی سازمان گفت: ما توسعه استان ها را مد نظر داریم و در تمام مواردی که محیط زیست ملاحظه ای دارد، رعایت آن منجر به اتفاقاتی درست در بخش های مختلف می شود.

معاون دریایی محیط زیست کشور افزود: شاهد بوده ایم که اصرار ها و مقاومت برخی از مدیران حفاظت محیط زیست استان ها، از خسارت های زیادی جلوگیری کرده است.

وی ادامه داد: تفکرات بسته نسبت به محیط زیست، آسیب های زیادی به وجود می آورد زیرا باید منابع موجود را حفظ کنیم چون آنها در حال افزایش نیستند و نباید از امانت نسل آینده غافل شویم.

وی گفت: کار بسیار بزرگی در بحث بودجه ای محیط زیست کشور در حال رخ دادن است و در انتظار تصویب مجلس بسر می برد. طبق این قانون ۳۵ درصد از عوارض آلایندگی صنایع به صندوق محیط زیست برخواهد گشت.

وی افزود: با رای دو سوم نمایندگان مجلس هزار میلیارد تومان اعتبار به صندوق محیط زیست برمی گردد و با آن مشکلات زیادی در حوزه محیط زیست حل خواهد شد.

لاهیجان زاده گفت: در تلاشیم تا ۲۱ اسفند را در تقویم محیط زیست کشور به عنوان《ساحل پاک》 نامگذاری کنیم.

وی به همکاری برنامه عصر جدید در خصوص ساحل پاک اشاره کرد و افزود: قرار است پاکسازی ۶ هزار کیلومتر از سواحل کشور در یک هفته صورت بگیرد و در صورت موفقیت، این اتفاق در گینس ثبت خواهد شد.

لاهیجان زاده گفت: مشخص شدن محدوده تالاب انزلی تا قبل از پایان سالجاری، از برنامه های در دست اجرای محیط زیست کشور است.

ساسان کفایی: سرباز محیط زیست کشور در گیلان سرسبز خواهم بود.

ساسان کفایی مدیر کل حفاظت محیط زیست گیلان نیز در جلسه معارفه خود گفت: از اعتمادی که به من شده متشکرم و امیدوارم لایق این اعتماد باشم.

کفایی با ذکر اینکه از شیراز مهد فرهنگ کهن ایران به سرزمین افسانه های حماسی کشور آمده ام گفت: گیلان دیار دلیران و مردان و زنان مقاوم است و برای من افتخار است که در گیلان قلب محیط زیست ایران خدمت کنم و امیدوارم اکنون که ماموریت کاری ام در استان گیلان آغاز شده، منشا اثرات مثبت باشم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان با اشاره به سیاستهای ریاست سازمان درباره تشکلهای مردم نهاد گفت: از اولویت های من ارتباط سازنده با سازمان های مردم نهاد است و سرباز محیط زیست کشور در گیلان سرسبز خواهم بود.

وی تصریح کرد: در سیستم های مدیریتی به حرکت های تیمی اعتقاد دارم تا رشد فزاینده ای در بخش محیط زیست رقم بخورد.

قربانعلی محمدپور: : به عنوان یک بومی همه تلاشم این بود که در کنار حفظ محیط زیست زمینه ها را برای رونق بخش کشاورزی و گردشکری فراهم شود.

قربانعلی محمدپور هم در جلسه تودیع خود گفت: خدمت به خلق و درست انجام دادن کارها عبادت است.

وی با اشاره به اینکه تمام برنامه های و جلسات استانی به منظور تصمیم گیری های درست و بجا بود افزود: خروجی خوب جلسات اغلب منجر به بازشدن گره های کهنه در استان شد.

محمدپور ادامه داد: به عنوان یک بومی همه تلاشم این بود که در کنار حفظ محیط زیست زمینه برای رونق بخش کشاورزی و گردشکری فراهم شود.

مدیرکل سابق حفاظت محیط زیست گیلان با بیان اینکه پسماند چالش اصلی محیط زیست گیلان است و روزانه ۱۵۰۰ تن زباله تولید می شود خاطرنشان کرد: حمایت های مسئولین استانی موجب شد که در سخت ترین شرایط مالی کشور، اعتبارات خوبی برای مدیریت پسماند به استان اختصاص یابد.

وی افزود: ما وضعیت را عوض کردیم و هم اکنون دو واحد کمپوست در حال ساخت است و پیشرفت فیزیکی دارد ؛ ضمن اینکه جایگاه دفن زباله سراوان که مشکلات جدی داشت در آینده ای نزدیک شاهد تصفیه شیرابه آن خواهیم بود.

محمدپور با بیان اینکه حق نداریم جلوی توسعه استان را بگیریم گفت: در مدت خدمتگزاریم در گیلان، تعادل بین حفظ محیط زیست و توسعه استان اتفاق افتاد.

وی با اشاره به اینکه تالاب انزلی در محاصره سنبل آبی است و باید از خفه شدن این اکوسیستم ارزشمند جلوگیری کنیم گفت: تالاب انزلی در اولویت کاری ما قرار داشت و در احیای تالاب انزلی و کاهش ورود رسوبات به این اکوسیستم اقدامات مختلفی صورت گرفته است.

محمدپور ضمن تاکید بر لزوم همکاری همه همکاران و مسئولین استان با مدیرکل جدید خاطرنشان کرد: مدیر کل جدید حفاظت محیط زیست استان هم فردی جوان، پویا و با انگیره است و امید می رود که اقدامات موثری در جهت حفظ محیط زیست استان بردارد.