استاندار گیلان : برنامه ریزی برای بهره گیری از ظرفیت‌های جغرافیایی ، تولیدی و ترانزیتی، بهترین شیوه برای رونق اقتصاد، اشتغال و صادرات در گیلان است. به گزارش مهر گیلان ،خشصتمین نشست شورای گفتگوی بخش خصوصی و دولتی گیلانبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز گیلان ؛ استاندار گیلان امروز در شصتمین نشست شورای گفتگوی […]

استاندار گیلان : برنامه ریزی برای بهره گیری از ظرفیت‌های جغرافیایی ، تولیدی و ترانزیتی، بهترین شیوه برای رونق اقتصاد، اشتغال و صادرات در گیلان است.
به گزارش مهر گیلان ،خشصتمین نشست شورای گفتگوی بخش خصوصی و دولتی گیلانبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز گیلان ؛ استاندار گیلان امروز در شصتمین نشست شورای گفتگوی بخش خصوصی و دولتی گیلان مهمترین رسالت این ۲ بخش در شرایط خاص کنونی را تلاش و همدلی برای تبلور ظرفیت‌های نهفته در اقتصاد و تولید استان در بستر جذب سرمایه گذاری و رونق اشتغال عنوان کرد.
ارسلان زارع افزود : برنامه ریزی برای بهره گیری بهینه از ظرفیت های جغرافیایی، تولیدی و ترانزیتی گیلان ، بهترین شیوه برای نیل به این اهداف مهم و تحول ساز است.
وی با تبیین اثر گذاری و نقش اقتصاد بر همه ارکان اداره امور کشور تصریح کرد : نیل به اهداف مطلوب در عرصه اقتصاد ، بهبود شرایط در دیگر حوزه های اجتماعی را بدنبال خواهد داشت و این امر مهم در بستر تعامل مجموعه دست اندرکاران حاکمیتی، بخش خصوصی و اراده ملی به ثمر می رسد.
استاندار گیلان با قدردانی از تلاش‌های حقوقی و قضایی به عمل آمده در دادگستری گیلان برای حمایت از تولید و ارتقاء امنیت سرمایه گذاری در استان گفت : تلاش برای تضمین امنیت ذهنی و روانی کارآفرینان و سرمایه گذاران از الزاماتی است که روند حمایت از تولید و اشتغال را در قالب اجرای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی نهادینه می کند.
ارسلان زارع در ادامه از همه مدیران اجرایی و دست اندرکاران بخش خصوصی خواست تا پایان این هفته پیشنهادات خود در خصوص تسهیل در روند ارائه خدمات اجتماعی، کاهش پیچیدگی های نظام اداری و بهره گیری بهینه از زیر ساخت‌های مرتبط با حوزه صادرات را به دبیرخانه شورای گفتگو ارائه کنند تا زمینه پیگیری و رسیدگی در ۲ سطح ملی و استانی فراهم شود.
هادی تیزهوش تابان دبیر شورای گفتگوی بخش خصوصی با دولت در گیلان نیز شرایط گمرکی و اقتصادی استان برای صادرات بیشتر به کشورهای حوزه خزر را تشریح کرد و حمایت از فعالان اقتصادی را برای نیل به این هدف مهم و ارتقاء جایگاه اقتصادی گیلان در حوزه خزر خواستار شد.
احمد آقایی، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان نیز با تشریح اقدامات دادگستری برای حمایت از ظرفیت‌های بومی استان در حوزه های کشاورزی، دامپروری و شیلات و رابطه ی آن با تحقق اهداف پیش بینی شده در اقتصاد مقاومتی تصریح کرد : در یکسال گذشته ۶۰ پرونده قضایی مرتبط با واحدهای اقتصادی استان در راستای حمایت از تولید و کارآفرینان، بررسی و مصالحه شده و از ضبط اموال و اخراج نیروهای آنان نیز جلوگیری شد.
در ادامه در شصتمین نشست شورای گفتگوی بخش خصوصی و دولتی گیلان هر یک از اعضا، نظرات خود را در خصوص شیوه های افزایش صادرات و کاهش واردات از طریق حمایت از تولید ، نحوه حمایت مالیاتی و بیمه ایی از کارآفرینان و فعالان اقتصادی، بهره گیری بهینه از موقعیت ژئوپلیتیک و لجستیک گیلان در منطقه، نفوذ بیشتر در بازارهای کشورهای حوزه خزر به ویژه روسیه و ارتقاء زیرساخت‌های ترانزیتی استان در دریای خزر ارائه کردند.