معاون هماهنگی امور اقتصادی گیلان با اشاره به افزایش ظرفیت تولید اقلام بهداشتی و مواد ضد عفونی کننده در استان تاکید کرد که باید نظارت ها بر تولید و توزیع این کالاها با جدیت استمرار یابد. به گزارش مهرگیلان؛ آرش فرزام صفت در جلسه کارگروه تولید، توزیع و نظارت ستاد مدیریت کرونا گیلان با اشاره […]

معاون هماهنگی امور اقتصادی گیلان با اشاره به افزایش ظرفیت تولید اقلام بهداشتی و مواد ضد عفونی کننده در استان تاکید کرد که باید نظارت ها بر تولید و توزیع این کالاها با جدیت استمرار یابد.

به گزارش مهرگیلان؛ آرش فرزام صفت در جلسه کارگروه تولید، توزیع و نظارت ستاد مدیریت کرونا گیلان با اشاره به اقدامات انجام شده در جهت تامین اقلام بهداشتی مورد نیاز استان اظهار داشت: خوشبختانه با تولید اقلام بهداشتی و موادضدعفونی به میزان قابل توجه در استان ،نیاز به تامین آن از خارج از استان به حداقل رسیده است.

وی به توزیع اقلام بهداشتی و مواد ضدعفونی در استان و همچنین نظارت بر حسن اجرای آن از سوی کارگروه تولید، توزیع و نظارت ستاد مدیریت کرونا گیلان اشاره کرد و گفت: لازم است نظارت ها به صورت مستمر ادامه داشته باشد.

فرزام صفت به توزیع روزانه بیش از ۶۰هزار ماسک در استان اشاره و خاطرنشان کرد: با افزایش ظرفیت تولید در استان می توان در حد مطلوبی نیاز مردم را مرتفع کرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گیلان واگذاری مسئولیت چگونگی توزیع اقلام بهداشتی به دانشگاه علوم پزشکی را اقدامی موثر در جهت مدیریت توزیع خواند و افزود: دانشگاه علوم پزشکی عهده دار مسئولیت توزیع اقلام بهداشتی داروخانه ها، بیمارستان ها و فروشگاه های کالای پزشکی است.

گفتنی است در این نشست علاوه بر بررسی نیاز استان به اقلام بهداشتی ، دغدغه تولیدکنندگان این محصولات مطرح و از محصولات دو کارخانه بزرگ تولید ماسک و دستکش نیز رونمایی شد.

با فعالیت این دو واحد روزانه ۲۰ هزار جفت دستکش لاتکس و نیز ۴۰ هزار عدد ماسک سه لایه پرستاری در استان به تولیدات قبلی افزوده می شود.