مرداد نشست خبری مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان با حضور جمعی از اصحاب رسانه با رعایت دستورالعمل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در سالن همایش روابط عمومی شرکت گاز برگزار شد. به گزارش مهر گیلان- حسین اکبر مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: هم اکنون همه شهرها […]

مرداد نشست خبری مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان با حضور جمعی از اصحاب رسانه با رعایت دستورالعمل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در سالن همایش روابط عمومی شرکت گاز برگزار شد.

به گزارش مهر گیلان- حسین اکبر مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: هم اکنون همه شهرها و ۲ هزار و ۳۵ روستای گیلان از نعمت گاز طبیعی برخوردارند و متوسط بهره مندی گاز خانوارهای گیلانی به بالای ۹۸ درصد رسیده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان با بیان اینکه این شرکت هم اکنون دارای یک میلیون و ۱۱۰ هزار مشترک گاز طبیعی می باشد، گفت: برای تحقق این هم مهم بیش از ۲۱ هزار کیلومتر شبکه گاز اجرا و ۶۰۰ هزار انشعاب گاز در استان نصب شده است.

وی بیان نمود: در سال ۹۸ حوادثی مانند انفجار خط ۳۰ اینچ انتقال گاز در بستر رودخانه سفیدرود، وقوع سیل و تخریب تاسیسات گاز در ۹ شهرستان و برف سنگین بهمن ماه بوقوع پیوست که بحمدالله با تلاش همه پرسنل شرکت گاز و همراهی مردم عزیز استان، ادارات دولتی و رسانه ها توانستیم با سربلندی از این بحران ها عبور نماییم و مورد تقدیر معاون محترم ریاست جمهوری، وزیر محترم نفت و مدیرعامل محترم شرکت ملی گاز ایران قرار گیریم.

مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان در ادامه درخصوص پروژه های گازرسانی در هفته دولت امسال اظهار داشت: در هفته دولت سال جاری برنامه ریزی لازم برای افتتاح طرح گازرسانی به ۲۴ روستا با جمعیتی بالغ بر ۵۵۰ خانوار در شهرستان های رودبار، سیاهکل، رودسر، لنگرود و شفت صورت گرفته است و با گازدار شدن این روستاها درصد بهره مندی خانوارهای روستایی در استان به ۹۵٫۵ درصد افزایش خواهد یافت.

مهندس اکبر همچنین درخصوص فعالیت های شرکت گاز در ایام شیوع ویروس کرونا گفت: با گسترش کرونا در سراسر کشور در اسفند ماه سال گذشته، خدمات کنتورخوانی شرکت گاز گیلان به مدت نزدیک به سه ماه تا پایان اردیبهشت ماه امسال متوقف شد.

وی ادامه داد: خوشبختانه بعلت بهره مندی از زیرساخت های مناسب توانستیم با تبدیل تهدید کرونا به فرصت، سیستم ارائه خدمات غیرحضوری شرکت را تقویت و توسعه بخشیم و هم اکنون مشترکین محترم می توانند بدون نیاز به مراجعه حضوری به ادارات و با شماره گیری تلفن ۳۴۱۴ در ساعات اداری روز، خدمات مورد نیاز خود را دریافت نمایند.

مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان افزود: همچنین مردم عزیز می توانند در صورت نیاز با مراجعه به یکی از ۱۵۸ دفتر پیشخوان طرف قرارداد شرکت گاز در استان، خدمت مورد نیاز خود را دریافت کنند.

مهندس اکبر همچنین درخصوص مصرف گاز در استان اظهار داشت: مشترکین گاز طبیعی در سال گذشته درمجموع بالغ بر ۶٫۳ میلیارد مترمکعب گاز مصرف کرده اند که از این میزان حدود ۴۹ درصد متعلق به بخش نیروگاهی، ۳۳ درصد مربوط به بخش خانگی، ۱۰ درصد در بخش صنعتی و کشاورزی، ۵ درصد مربوط به بخش حمل و نقل و ۳ درصد در بخش تجاری می باشد.

وی افزود: افزایش قیمت بنزین در سال گذشته سبب شد تا مصرف گاز در بخش حمل و نقل از ۲۳ میلیون مترمکعب در آبان ماه به حدود ۳۰ میلیون مترمکعب در آذرماه افزایش یابد ولی با شیوع ویروس کرونا این میزان در دو ماه ابتدایی امسال به حدود ۲۰ میلیون مترمکعب کاهش یافت ولی بحمدالله هم اکنون این میزان مصرف به حالت عادی خود یعنی حدود ۳۰ میلیون مترمکعب در ماه بازگشته است.

مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان درخصوص مطالبات معوقه شرکت اظهار داشت: متاسفانه مطالبات شرکت در بخش های مختلف مصرف از حدود ۱۳۶ میلیارد تومان در سال گذشته به ۱۸۹ میلیارد تومان در سال جاری رسیده که در این زمینه از اصحاب محترم رسانه تقاضا داریم با اطلاع رسانی مناسب و اشاعه فرهنگ مصرف ما را درجهت حل این مشکل یاری رسانند.

همچنین در ابتدای این مراسم شهرام مداح حسینی رییس روابط عمومی شرکت گاز استان گیلان ضمن عرض خیرمقدم به مدعوین گزارشی از عملکرد روابط عمومی و اخبار منعکس شده توسط آن واحد ارائه نمود.

وی با تقدیر از همکاری همه جانبه خبرنگاران و انعکاس شایسته اخبار و گزارشات شرکت گاز، اصحاب رسانه را پاسدار منافع عمومی و چشم بینا و گوش شنوای جامعه عنوان نمود.

در پایان این مراسم منتخبین رسانه ها در بخش های روزنامه های محلی و سراسری، هفته نامه ها و دوهفته نامه ها، خبرگزاری و پایگاه های خبری و همچنین جوانان و پیشکسوتان عرصه خبرنگاری حاضر در این نشست خبری مورد تقدیر و تشویق قرار گرفتند.