شرکت گاز استان گیلان از ابتدای دولت تدبیر و امید در تابستان سال ۱۳۹۲ تاکنون توانسته است ۸۶۰ روستا را در سراسر استان بهره مند از گاز طبیعی نماید. به گزارش مهر گیلان – مهندس اکبر مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان اظهار داشت: برخورداری از نعمت گاز همواره یکی از مهم ترین خواسته های مردم […]

شرکت گاز استان گیلان از ابتدای دولت تدبیر و امید در تابستان سال ۱۳۹۲ تاکنون توانسته است ۸۶۰ روستا را در سراسر استان بهره مند از گاز طبیعی نماید.

به گزارش مهر گیلان – مهندس اکبر مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان اظهار داشت: برخورداری از نعمت گاز همواره یکی از مهم ترین خواسته های مردم بویژه روستاییان عزیز بوده و به همین سبب با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید در راستای تحقق بخشیدن به این خواسته مهم و همچنین حفظ و صیانت از محیط زیست، پروژه بند«ق» تبصره دو قانون بودجه سال ۹۳ جهت گازرسانی به روستاها تعریف گردید که مورد تایید شورای اقتصاد نیز قرار گرفت.

وی ادامه داد: شرکت گاز استان گیلان بعلت تقاضای بالای مردم عزیز استان برای برخورداری از این نعمت الهی و همدلی و همیاری مسؤولین استانی و نیز موقعیت مناسب جغرافیایی و فنی از جمله تراکم و نزدیکی روستاها به هم و وجود خطوط تغذیه مناسب بین شهرهای استان توانست در اجرای این طرح مهم پیشگام شود.

مهندس اکبر بیان کرد: در تابستان سال ۱۳۹۲، چهل و هفت شهر و ۱۱۹۴ روستا در استان گیلان برخوردار از گاز طبیعی بودند ولی با اجرای پروژه های گازرسانی گسترده در دولت تدبیر و امید، در طول مدت ۷ سال، ۴ شهر و ۸۶۰ روستا که بسیاری از آنها در مناطق دور افتاده و کوهستانی گیلان قرار دارند بهره مند از گاز طبیعی شده اند.

مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان اظهار داشت: هم اکنون در هفته دولت ۹۹ همه شهرهای استان بجز ماسوله بجهت دارا بودن بافت تاریخی و ۲ هزار و ۵۷ روستای گیلان بهره مند از نعمت گاز طبیعی می باشند و با توجه به اینکه متوسط بهره مندی خانوارهای شهری و روستایی استان به ۹۸ درصد رسیده است، بنا بر تعریف وزارت نفت، گیلان را همانند نامش می توان استان سبز نامید.

این مقام مسئول بیان نمود: این شرکت در طی مدت هفت سال با برنامه ریزی مناسب و همکاری شایسته سایر سازمان ها توانسته است بیش از ۴۰۰ هزار مشترک جدید جذب نماید و برای تحقق این مهم بیش از ۷ هزار کیلومتر شبکه گاز اجرا و بالغ بر ۲۰۰ هزار انشعاب گاز نصب نموده است.

مهندس اکبر با اعلام این مهم که اظهار داشت: شرکت گاز استان گیلان به جهت اجرای شایسته پروژه‌های بند «ق» و گازرسانی گسترده به اقصی نقاط استان گیلان، از سوی شرکت ملی گاز برای انجام گازرسانی به استان سیستان و بلوچستان (منطقه سیستان) بعنوان استان معین انتخاب شده است که امید دارم با توسعه گازرسانی، زمینه رونق و آبادانی سیستان و بلوچستان و افزایش رضایتمندی مردم شریف آن استان فراهم گردد.

وی در خاتمه گفت: شرکت گاز استان گیلان هم اکنون به پایان عملیات توسعه ای خود نزدیک شده و به همین علت علاوه بر انجام کارهای روتین هدف مهم دیگری را در دستور کار خود قرار داده و آن اجرای پروژه های کیفی متنوع در جهت ارائه خدمات پایدار و افزایش رضایتمندی مشترکین می باشد که از جمله این پروژه ها می توان به طرح قرائت آنلاین صورتحساب گاز، سامانه مکانیزه پاسخگویی به شکایات، اپلیکیشن خدمات الکترونیک گاز، اجرای سیستم مرکز پیام و اتفاقات متمرکز ، سیستم قرائت از راه دور جایگاه های CNG و … که موارد فوق مصادیق دولت الکترونیک و مورد تاکید مقامات عالی کشور است، اشاره نمود.