مدیر آبفای رودبار از لایروبی بخشی از رودخانه سپیدرود با هدف تامین آب شرب با کیفیت و بهبود عملکرد و جبران کاهش آبدهی چاهها خبر داد. به گزارش مهر گیلان -محمد مهدی شیرزاد مدیر امور آبفا شهرستان رودبار با اعلام این خبر اظهار داشت: با توجه به اینکه چاه ها به عنوان یکی از مهم […]

مدیر آبفای رودبار از لایروبی بخشی از رودخانه سپیدرود با هدف تامین آب شرب با کیفیت و بهبود عملکرد و جبران کاهش آبدهی چاهها خبر داد.

به گزارش مهر گیلان -محمد مهدی شیرزاد مدیر امور آبفا شهرستان رودبار با اعلام این خبر اظهار داشت: با توجه به اینکه چاه ها به عنوان یکی از مهم ترین منابع تولید و ذخیره آب و از شریان های حیاتی سیستم آبرسانی هستند، حفاظت از آنها از جمله عواملی است که همکاران امور آبفای شهرستان رودبار را بر آن داشت تا با انحراف مسیر روخانه سپیدرود در محدوده بالابازار این شهر به سمت چاه های این منطقه ضمن جبران کاهش آبدهی، رسوبات برجای مانده از بالادست را که خود مانعی برای ورود آب رودخانه به درون چاه بوده و کمبود آب در چاه را تشدید میکردند، لایروبی کنند.

مدیر آبفای رودبار در ادامه افزود: لایروبی دوره ای رودخانه در زمان مناسب و به روش درست و علمی با وجود اینکه بخشی از حجم کار اجرایی و بهره برداری را به خود اختصاص می دهد، اما بهبود مولفه های کمی و کیفی رودخانه یعنی افزایش ظرفیت ذخیره آب و اصلاح ویژگی های کیفی آب شامل بو، رنگ و سایر ویژگی های آب را در پی خواهدداشت.

وی همچنین با اشاره به اهمیت رودخانه های شهری به عنوان یک المان مهم در بحث زیبایی شهرگفت: لایروبی به عنوان عاملی کمک کننده در این زمینه محسوب می گردد.

شیرزاد همچنین خاطر نشان کرد: این اقدام با تلاش بی وقفه همکاران فنی شبکه و با استفاده از تجهیزات لایروبی به بهترین شکل و کمترین زمان ممکن انجام شد.