به گزارش مهر گیلان،حجت الاسلام و المسلمین حمزه خلیلی در نشست بررسی راهکارهای حفاظت از تالاب بین المللی انزلی با بیان اینکه حیات تالاب انزلی در خطر جدی قرار دارد افزود : اگر نگاه اساسی به این زیستگاه طبیعی نشود در آینده ای نزدیک با مشکلات جدی تری روبرو می شویم. وی به رویش سنبل […]

به گزارش مهر گیلان،حجت الاسلام و المسلمین حمزه خلیلی در نشست بررسی راهکارهای حفاظت از تالاب بین المللی انزلی با بیان اینکه حیات تالاب انزلی در خطر جدی قرار دارد افزود : اگر نگاه اساسی به این زیستگاه طبیعی نشود در آینده ای نزدیک با مشکلات جدی تری روبرو می شویم.

وی به رویش سنبل آبی در تالاب بین المللی انزلی نیز اشاره کرد و گفت : سنبل آبی تنها مشکل تالاب بین المللی انزلی نیست و اگر نگاهی اساسی به چالش های این تالاب نشود پس از سنبل نیز با آفات دیگری روبرو خواهیم شد.

رئیس کل دادگستری گیلان گفت : در سال ۹۴ برخی مسئولان برای حل مشکلات تالاب بین المللی انزلی با یک تیم ژاپنی وارد مذاکره شدند و این تیم ژاپنی نیز طرح علمی خود را ارائه داد اما عده ای مانع اجرا شدن این طرح شدند که پیگیر این موضوع نیز هستیم.

حجت الاسلام والمسلمین خلیلی افزود : در بحث واگذاری آبندان ها نیز تصمیم های خوبی گرفته شده که به زودی اجرا می شود.

احمد آقایی معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان هم حل معضلات تالاب بین المللی انزلی را نیازمند همکاری و عزم راسخ همه مسئولان عنوان کرد.

معاون عمرانی استانداری گیلان هم گفت : سنبل آبی تنها تهدید تالاب بین المللی انزلی نیست و رسوب سطح تالاب و کاهش عمق دریای خزر و تالاب انزلی تهدیدی جدی تر است.

علی اکبری اوسطی مقدم افزود : برای حل مشکل تالاب باید از روش های علمی استفاده کرد.

رئیس مجمع نمایندگان گیلان هم با بیان اینکه عمق کم تالاب بین المللی انزلی را سبب به وجود آمدن سنبل آبی عنوان کرد و گفت : باید تنوع زیست محیطی تالاب بین المللی انزلی را ارتقا دهیم.

احمد دنیامالی افزود : تجربه نشان داده به دلیل وسعت زیاد تا لاب بین المللی انزلی روش فیزیکی جمع آوری سنبل آبی کارآیی ندارد و باید شیوه های اساسی تری بکار گرفته شود.

سید کاظم دلخوش نماینده صومعه سرا در مجلس شورای اسلامی هم ملاک تعیین حریم تالاب بین المللی انزلی را کنوانسیون رامسر دانست و گفت : برای رفع مشکل این تالاب باید سال آینده بودجه ای ویژه اختصاص یابد.