رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان گفت: سند توسعه ۱۰ ساله گیلان تا سال ۱۴۰۰ تهیه و تدوین می شود. به گزارش مهر گیلان ، کیوان محمدی بعدازظهر چهارشنبه جلسه کمیته برنامه ریزی لنگرود که در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد، گفت: از مجموع ۱۱ سد لاستیکی گیلان چهار سد افتتاح شده […]

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان گفت: سند توسعه ۱۰ ساله گیلان تا سال ۱۴۰۰ تهیه و تدوین می شود.

به گزارش مهر گیلان ، کیوان محمدی بعدازظهر چهارشنبه جلسه کمیته برنامه ریزی لنگرود که در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد، گفت: از مجموع ۱۱ سد لاستیکی گیلان چهار سد افتتاح شده که دو سد مربوط به لنگرود بوده که نشان دهنده توجه به این شهرستان است.

محمدی با اشاره به پیش بینی چهار میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان اعتبار برای زمین چمن مصنوعی کومله و سالن باستانی این شهرستان، افزود: در شش ماهه نخست سال گذشته از ۱۸۵ میلیارد تومان اعتبار به شهرستان لنگرود بیش از ۹۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان تخصیص یافته است.

وی با بیان اینکه برای امسال از سه منبع بودجه‌ای ۲۳ میلیارد تومان برای شهرستان لنگرود در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: تاکنون هشت میلیارد تومان تخصیص یافته که امیدواریم تا پایان سال به نرم واقعی برسیم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان در ادامه با اشاره به اینکه توزیع اعتبارات بر اساس مساحت و تراکم جمعیت هر شهرستان است، اضافه کرد: محدودیت‌هایی برای اعتبارات داریم.

محمدی با بیان اینکه سند توسعه ۱۰ ساله استان گیلان سال آینده رونمایی می‌شود، افزود: نخبگان و فرهیختگان در تهیه و تدوین و تنظیم این سند همکاری داشته اند.

وی همچنین به سند توسعه روستایی نیز اشاره و با بیان اینکه با پدیده مهاجرت از روستا به شهر مواجه هستیم، ادامه داد: تهیه و تدوین یک سیستم برای افزایش جمعیت روستاها باید در دستور کار قرار گیرد زیرا تنها با کشاورزی نمی‌توان روستاییان را در روستاها ماندگار کرد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان با بیان اینکه سند آمایش سرزمینی گیلان بعد از ۱۳ تهیه شده که برای شهرستان لنگرود نیز چهار فعالیت شیلات، صنعت، ابریشم و مرکبات در آن پیش بینی شده است، گفت: سرمایه گذاری ها باید به این سمت سوق داده شود.