مسمومیت با مونواکسید کربن یا در اصطلاح عمومی گازگرفتگی، یکی از شایع‌ترین علل مرگ و میرها به ویژه در فصول سرد سال است. به گزارش مهرگیلان -به نقل ازروابط عمومی شرکت ملی گاز ایران، جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران با توجه به شرایط کشور و نیز شروع فصل سرد که بحث مسمومیت با مونواکسید […]

مسمومیت با مونواکسید کربن یا در اصطلاح عمومی گازگرفتگی، یکی از شایع‌ترین علل مرگ و میرها به ویژه در فصول سرد سال است.

به گزارش مهرگیلان -به نقل ازروابط عمومی شرکت ملی گاز ایران، جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران با توجه به شرایط کشور و نیز شروع فصل سرد که بحث مسمومیت با مونواکسید کربن را داغ کرده است، با کمک و حمایت شرکت ملی گاز ایران با اجرای یک سری دوره‌های آموزش همگانی و تشویق دیگران به شرکت در آن، از عموم مردم خواسته تا بدین وسیله، نجات‌بخش جان خود و عزیزان‌شان باشند.

بنا بر این گزارش، در این فراخوان آمده که در پایان دوره پیشگیری از گازگرفتگی (مسمومیت با گاز مونواکسید کربن)، انتظار می‌رود شما و تمامی اعضای خانواده‌تان بتوانید؛ دودکش‌های ناایمن را شناسایی و با نصب ایمن بخاری و دودکش آشنا شوید، علت انتشار گاز مونواکسید کربن را بدانید، با اقدامات ایمنی در خصوص پیشگیری از مسمومیت با گاز مونواکسید کربن (گازگرفتگی) آشنا شوید، علائم فرد یا افرادی که دچار گازگرفتگی (مسمومیت با گاز مونواکسید کربن) شده‌اند را بدانید و در نهایت، بتوانید فرد یا افراد دچار گازگرفتگی با گاز مونواکسید کربن را نجات دهید.

بر اساس این گزارش، این جمعیت همچنین اعلام کرده که افراد شرکت‌کننده درصورت تمایل، می‌توانند در آزمون نهایی این دوره شرکت کرده و گواهینامه آن را دریافت کنند.

گفتنی است بر اساس این فراخوان، برای شرکت در آزمون، ضروری است که در سامانه ثبت‌نام و اطلاعات تکمیلی خود را به منظور صدور گواهی پر کنید، در این صورت، ۲۴ ساعت پس از قبولی در آزمون، افراد شرکت‌کننده می‌توانند گواهینامه خود را از سایت edu.khadem.ir دریافت کنند.

شایان ذکر است که این دروس شامل؛ درس اول: چرا آشنایی با مسمومیت مونواکسید کربن و کمک‌های اولیه آن اهمیت دارد؟ درس دوم: چرا دچار گازگرفتگی می‌شویم؟ با مهم‌ترین نکات ایمنی آشنا شویم! و درس سوم: کمک‌های اولیه در مسمومیت با مونوکسید کربن، می‌شود