بازدید از عرصه زراعت چوب چوبر و خرفکل شفت توسط استاندار گیلان صورت گرفت به گزارش مهر گیلان -در حاشیه این بازدید که با حضور دکتر ارسلان زارع و جمعی از مسئولین استانی در منطقه خرفکل شهرستان شفت به انجام رسید دکتر میرحامد اختری مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گیلان نقش زراعت چوب را […]

بازدید از عرصه زراعت چوب چوبر و خرفکل شفت توسط استاندار گیلان صورت گرفت

به گزارش مهر گیلان -در حاشیه این بازدید که با حضور دکتر ارسلان زارع و جمعی از مسئولین استانی در منطقه خرفکل شهرستان شفت به انجام رسید دکتر میرحامد اختری مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گیلان نقش زراعت چوب را در پیشبرد صنعت موثر دانست و اعلام کرد: زراعت چوب صنعتی است که هم تولید کننده از آن سود می برد و هم محیط زیست و منابع طبیعی از تخریب در امان می ماند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گیلان در خصوص میزان مصرف چوب در کشور نیز اشاره کرد، در کشور ما سالانه ۱۴ میلیون مترمکعب چوب مصرف می شود که بخش زیادی از این رقم وارداتی است. در حال حاضر در کشور ۱۰ درصد از نیازهای چوبی از جنگل ها استفاده می شود

وی همچنین در خصوص طرح زراعت چوب خرفکل شفت با مساحت کل طرح زراعت چوب چوبر و خرفکل شفت به میزان ۱۵۸۹/۵۷هکتار است که مساحت ۷۸۹ هکتار آن در حال نهال کاری است و طی ۱۰ سال ۸۶۹۰۰ مترمکعب برداشت خواهد شد.

دکتر اختری در پایان نیز افزود: برآوردسود حاصله از این طرح ۱۵۰ میلیارد تومان است که این خود باعث جلوگیری از خروج ارز از کشور بخاطر واردات چوب و هم باعث اشتغال زایی در سطح کشور چه از نقطه اشتغال زایی در منطقه و از نظر تولید فرآورده های چوبی در سراسر کشور حائز اهمیت است.

در پایان این بازدید، به مناسبت بزرگداشت هفته منابع طبیعی و آبخیزداری مراسم نمادین غرس نهال توسط دکتر ارسلان زارع استاندار گیلان انجام شد.