استاندار گیلان بر لزوم تقویت زیرساخت های دانشگاه فرهنگیان برای کیفیت بخشی به آموزش معلمان در جهت تربیت آینده سازان کشور تاکید کرد.به گزارش مهرگیلان؛ دکتر ارسلان زارع در جلسه هیأت امنای دانشگاه فرهنگیان گیلان که با حضور معاون دانشجویی این دانشگاه برگزار شد؛ به وجود همدلی، همراهی و انسجام در یکی از اساسی ترین […]

استاندار گیلان بر لزوم تقویت زیرساخت های دانشگاه فرهنگیان برای کیفیت بخشی به آموزش معلمان در جهت تربیت آینده سازان کشور تاکید کرد.
به گزارش مهرگیلان؛ دکتر ارسلان زارع در جلسه هیأت امنای دانشگاه فرهنگیان گیلان که با حضور معاون دانشجویی این دانشگاه برگزار شد؛ به وجود همدلی، همراهی و انسجام در یکی از اساسی ترین و محوری ترین وظایف حاکمیتی دولت و نظام جمهوری اسلامی یعنی بسط و گسترش علم و دانش از طریق آموزش و پرورش اشاره و خاطرنشان کرد: به یقین در این مسیر دانشگاه فرهنگیان به عنوان مهمترین رکن در تربیت معلم نقشی بسزا ایفا می‌کند.
نماینده عالی دولت در گیلان نقش معلم در فرآیند تعلیم و تربیت را بسیار اثرگذار دانست و گفت: در راستای برنامه های راهبردی نظام و اسناد بالادستی همچون سند چشم انداز، سند تحول بنیادین و قانون برنامه ششم باید در استان برنامه های کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت داشته باشیم.
وی به بازنشستگی نیروهای باتجربه آموزش و پرورش و ضرورت تربیت معلمان و جایگزینی آنان در رشته ها و مقاطع مختلف تحصیلی اشاره و اضافه کرد: بهترین روش برای تأمین نیروی انسانی مورد نیاز آموزش و پرورش به تصریح شایسته رهبر معظم انقلاب؛ دانشگاه فرهنگیان بوده که در برنامه های دولت تدبیر و امید نیز مورد توجه است.
استاندار گیلان بر لزوم تهیه برش استانی براساس نیازمندی های استان و تقویت عوامل اساسی در انجام این وظیفه و رسالت خطیر تأکید کرد و گفت: باید دانشگاه فرهنگیان گیلان به سطحی برسد که نیاز به اعزام دانشجو به استان های دیگر نباشد.
وی کیفیت بخشی به آموزش معلمان در جهت تربیت آینده سازان کشور را نیازمند تقویت زیرساخت های موجود دانشگاه فرهنگیان دانست و افزود: کرونا در کنار تهدیدات، آسیب ها و چالش ها فرصت هایی را برای توسعه زیرساخت های دولت الکترونیک فراهم کرد که باید از بستر فضای مجازی و ارتقاء آن، دستگاه های علمی و آموزشی کمال بهره را برای بهبود وضعیت ببرند.
دکتر زارع همچنین با تبریک فرارسیدن عید مبعث اظهار داشت: آغاز بعثت نبی مکرم اسلام (ص) که معلم جامعه بشری و امت مسلمان است نیز با آموختن علم، دانش و دانایی بود.
در این جلسه هریک از اعضاء به بیان دیدگاه ها، پیشنهادات و نقطه نظرات خود پرداختند.