با پیگیری دستگاه قضایی گیلان، با اشخاصی که در نظام تولید اخلال ایجاد کرده اند برخورد و صنایع پوشش به شرکت آتیه دماوند بازگشت داده شد.

با پیگیری دستگاه قضایی گیلان، با اشخاصی که در نظام تولید اخلال ایجاد کرده اند برخورد و صنایع پوشش به شرکت آتیه دماوند بازگشت داده شد.

به گزارش مهر گیلان، حجت الاسلام و المسلمین خلیلی با بیان اینکه رئیس قوه قضاییه در سفر به گیلان، بر رسیدگی سریع به وضعیت شرکت‌های پوشش، رشت الکتریک ایران و صنایع ابریشم تاکید داشت، گفت: دادگستری کل استان گیلان با تاکیدات رئیس قوه قضائیه، در مدتی کوتاه اقدامات موثری را در زمینه فسخ قرارداد برای بازپس گیری مالکیت این کارخانجات و برخورد با اشخاصی که در نظام تولید اخلال ایجاد کرده اند انجام داده است. 
رئیس کل دادگستری گیلان در خصوص شرکت صنایع پوشش گفت: با پیگیری دستگاه قضایی گیلان قرارداد بین گروه شرکت آتیه دماوند (وابسته به بانک صنعت و معدن) و خریداران بخش خصوصی در شعبه ۲۰ دادگاه حقوقی تهران رسیدگی و با فسخ قرارداد واگذاری، صنایع پوشش به شرکت آتیه دماوند بازگشت داده شد. 
وی از راه اندازی خط تولید صنایع پوشش در آینده‌ای نزدیک خبر داد و افزود: گروه سرمایه گذاری شرکت آتیه دماوند در راستای اجرای مصوبات کمیته حمایت از تولید و سرمایه گذاری برای بهسازی و مقاوم سازی سالن تولید و بهره برداری از ماشین آلات ریسندگی پوشش اقدام کرده و به زودی خط تولید جدید این کارخانه راه اندازی خواهد شد. 
حجت الاسلام والمسلمین خلیلی همچنین درباره تخریب اموال و توقف تولید در شرکت صنایع پوشش از سوی خریداران آن گفت: برای این اشخاص به اتهام اخلال در نظام تولید، پرونده قضایی تشکیل شده است و بازپرس پرونده ضمن صدور قرار کارشناسی برای بررسی همه جانبه وضعیت این شرکت، از آن جایی که احتمال فرار متهم اصلی پرونده نیز وجود داشت، قرار نیابت برای دستگیری متهم را صادر کرده است. 
رئیس کل دادگستری گیلان در ادامه به شرکت رشت الکتریک ایران اشاره کرد و گفت: از آن جایی که خریداران شرکت الکتریک ایران هیچ گونه اهلیت فنی و تخصصی و مالی برای خرید شرکت را نداشته و پس از انتقال شرکت نیز بدون عمل به شروط مندرج در قرارداد، علاوه بر تخریب ابنیه مبادرت به تعطیلی و توقف تولید کرده اند، دو اقدام همزمان از سوی دادگستری کل استان گیلان صورت گرفته است. 
وی اضافه کرد: به صندوق بازنشستگی کشوری مالک شرکت رشت الکتریک ایران اعلام شد تا براساس مفاد قرارداد، نسبت به فسخ آن برابر ماده ۲۴۰ قانون مدنی اقدام و نتیجه را گزارش دهد. 
رئیس شورای قضایی استان گیلان از رسیدگی به پرونده کیفری خریداران شرکت رشت الکتریک ایران به اتهام اخلال در نظام تولید در دادسرای عمومی و انقلاب رشت خبر داد و اظهار داشت: به لحاظ اهمیت موضوع و فنی و تخصصی بودن مسائل آن، قرار ارجاع امر به کارشناسان رسمی در سه رشته ماشین آلات، تاسیسات راه و ساختمان و روابط کارگری و کارفرمایی صادر شد که با وصول نظریه کارشناسان در دهم فروردین امسال و ابلاغ آن به وکیل متهمان نسبت به احضار آنان برای تفهیم اتهام و صدور قرار لازم و قانونی اقدام شده است. 
حجت الاسلام والمسلمین خلیلی همچنین به وضعیت شرکت ابریشم گیلان اشاره کرد و گفت: با توجه به این که خریداران شرکت صنایع ابریشم گیلان علاوه بر عدم برخورداری از اهلیت فنی و تخصصی و مالی نسبت به شرایط مندرج در قرارداد از جمله افزایش تولید و بهره وری مناسب اقدام نکرده اند از سوی دادگستری کل استان گیلان به شرکت سرمایه گذاری آتیه دماوند اعلام شد تا با استناد به ماده ۲۴۰ قانون مدنی نسبت به فسخ قرارداد اقدام نماید. 
وی افزود: در خصوص اتهام متهمین مبنی بر اخلال در نظام تولید، پرونده‌ای در دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان صومعه سرا تشکیل شده است که با تکمیل تحقیقات، به زودی متهم اصلی احضار و قرار لازم و قانونی صادر خواهد شد. 
رئیس کل دادگستری گیلان در پایان با انتقاد از مالکان این کارخانجات تصریح کرد: با وجود تخلف خریداران و عدم اجرای تعهدات و شرایط مندرج در قرارداد، تعلل و تاخیر شرکت آتیه دماوند و صندوق بازنشستگی کشوری در فسخ واگذاری این کارخانجات مبنایی نداشته و لازم است در برابر مطالبه گری شهروندان پاسخگو باشند.