استاندار و رئیس شورای برنامه‌ریزی و توسعه گیلان با اشاره به اهمیت نقش پژوهش و لزوم تمرکز کارگروه آموزش بر تحقق شعار سال گفت: با توجه به نامگذاری امسال تحت عنوان تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها در راستای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، استمرار این نگاه در موضوع پژوهش های سال جاری یک ضرورت است.

 به گزارش مهرگیلان؛ دکتر ارسلان زارع عصر امروز (شنبه) در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان به رتبه ممتاز برخی کارگروه های این شورا در ارزیابی ملی و استان برتر در انطباق مصوبات با قانون های برنامه ششم توسعه اشاره و اظهار کرد: فلسفه شورای برنامه ریزی گام برداشتن در مسیر شکوفایی و توسعه استان است که باید در این مسیر با تقسیم کار مدون دستگاه ها، تلاش مضاعفی شود.

وی تدوین و تصویب سند آمایش سرزمینی گیلان را از مهمترین دستاوردهای شورای برنامه ریزی در سال ۱۳۹۹ عنوان و با اشاره به الگوگیری استان های دیگر از این سند خاطرنشان کرد: این سند به عنوان حاصل کار منسجم کارشناسی باید به عنوان راهبردی برای اقدامات دستگاه های اجرایی باشد.

نماینده عالی دولت در گیلان بر ضرورت توجه جدی به برنامه های تدوین کننده ساخت و سازها در استان همچون طرح های جامع، هادی و تفصیلی شهرها و روستاها و تسریع در تعیین تکلیف و تصویب آنان تأکید کرد.

وی تمرکز کارگروه آموزش و پژوهش بر شعار سال و تلاش برای حل مسائل و مشکلات استان را محور پژوهش های سال گذشته خواند و به کسب نمره قابل قبول در ارزیابی ها اشاره کرد و گفت: باتوجه به نامگذاری امسال تحت عنوان تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها در راستای سیاست های اقتصاد مقاومتی، استمرار این نگاه در موضوع پژوهش های سال جاری یک ضرورت است.

استاندار گیلان استفاده بیشتر از ظرفیت اتحادیه اقتصادی اوراسیا را رویکرد مهم دولت و حوزه اقتصادی در استان عنوان و اظهار کرد: انجام اقدامات علمی و کارشناسی در راستای بهره گیری از توانمندی موجود در استان برای رسیدن به اهداف پیش بینی شده مورد انتظار است.

وی با بیان اینکه کارگروه اجتماعی و فرهنگی ذیل شورای برنامه ریزی می تواند اقدامات موثرتری برای حل مشکلات اجتماعی به ثمر بنشاند، افزود: آسیب های اجتماعی از جمله دغدغه های رهبر معظم انقلاب، رئیس جمهوری و مجموعه خدمتگزاران مردم در استان است که باید با تمرکز بر موضوعاتی همچون کودکان، زنان، خانواده و سالمندان بیش از گذشته شاهد اجرای برنامه‌های اثربخش باشیم.

دکتر زارع به اجرای بسیاری از برنامه های پیش بینی شده در شورای برنامه ریزی با حمایت مردم خوب گیلان و همت دستگاه‌های اجرایی و همکاری قوای مختلف اشاره و اضافه کرد: برخی از برنامه ها همچون پروژه های نیمه تمام عمرانی بر مبنای هدفگذاری صورت گرفته در سه ماه نخست و یا تا هفته دولت امسال، با تخصیص اعتبارات مورد نیاز و تقویت نظارت ها به مرحله بهره برداری می رسند.

وی به تحقق ۱۲۳ درصدی درآمدهای پیش بینی شده استان در سال گذشته و رشد ۵۰ درصدی این شاخص نسبت به سال ماقبل اشاره و اضافه کرد: در این مسیر به ویژه تحقق درآمدهای مالیاتی، تکریم ارباب رجوع و جلب رضایتمندی آنان همواره در اولویت بوده است.

نماینده عالی دولت در گیلان در خاتمه بر لزوم اعلام موانع تحقق موافقت نامه های مبادله شده از سوی دستگاه های اجرایی با سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان به دبیرخانه شورای برنامه ریزی تا پایان فروردین ماه جاری تأکید  کرد و گفت: اصلاحات مورد نیاز به هفته های پایانی سال مالی، موکول نشود.

در این جلسه احمد دنیامالی نماینده مردم بندرانزلی و سیدعلی آقازاده از نمایندگان مردم رشت در مجلس شورای اسلامی نظرات خود در خصوص دستورهای جلسه مطرح شده و برنامه های توسعه ای استان را بیان داشتند.