معاون هنری و سینمایی ارشاد گیلان با اشاره به شیوع موج چهارم کرونا و بازگشت محدودیت ها، گفت: هنرمندان باید از فضای مجازی برای تولید آثار مفرح و شاد در راستای امید آفرینی استفاده کنند.

به گزراش مهر گیلان سید امیر مصباح با اشاره به آخرین وضعیت فعالیت در بخش هنری، اظهار کرد: با توجه به شیوع موج چهارم کرونا و بازگشت دوباره محدودیت‌ها در کشور و استان گیلان مشاغل گروه‌های دو، سه و چهار در شهرهای قرمز تعطیل شده است.

وی با بیان اینکه فعالیت‌های هنری اعم از آموزشگاه‌های موسیقی، سینماها، تئاترها جز مشاغل گروه سه بوده و اجازه فعالیت در شهرهای قرمز و و نارنجی را نخواهند داشت، افزود: با توجه به اینکه اکثر مناطق استان گیلان قرمز است این بخش‌ها نمی‌توانند فعالیت داشته و برای مدت ۱۰ روز تعطیل خواهند.

معاون هنری و سینمایی ارشاد گیلان در ادامه با اشاره به اینکه طی نامه‌ای تعطیلی فعالیت‌ها به همه بخش‌های هنری اعلام شده است، گفت: قطعاً با وجود همه آسیب‌های مالی و اقتصادی که کرونا به بخش هنر و هنرمندان و فعال در بخش‌های مختلف وارد کرده اما هیچ چیز مهم‌تر از سلامت هنرمندان، هنرجویان و هنرآموزان نیست.

وی با بیان اینکه بخش هنر و هنرمندان بیشترین آسیب‌ها را از شیوع ویروس کرونا و تعطیلی فعالیت طی یک سال گذشته محتمل شده‌اند، اضافه کرد: بعد از کنترل نسبی کرونا در سال گذشته شاهد آغاز فعالیت کسب و کارهای مختلف بودیم اما فعالان بخش‌های مختلف هنری شاید از معدود کسب و کارهایی بود که با وجود آغاز فعالیت‌ها همچنان در سکوتی مرگبار به سر می‌بردند.

مصباح با اشاره به اینکه نگاه‌ها به بخش هنر و هنرمندان باید از سوی مسئولان ملی و استانی ویژه باشد، گفت: بسیاری از هنرمندان و فعالان رشته‌های مختلف هنری فعالیتشان به گونه‌ای بوده که شرایط استفاده از فضای مجازی برای امرار معاش را نداشته و به همین واسطه با قاطعیت می‌توان عنوان کرد که فعالیت‌های هنری بیشترین آسیب را از کرونا متحمل شده‌اند.

وی با تأکید بر اینکه همچنان معتقدیم که حفظ سلامت هنرمندان و فعالان هنری مهم‌ترین موضوع در سایه شیوع ویروس کرونا است، افزود: مسئولان نیز باید حمایت‌های خود از این حوزه را ملموس‌تر کنند.

معاون هنری و سینمایی ارشاد گیلان با اشاره به اینکه امروز مهم‌ترین موضوع «امید آفرینی» در سطح جامعه با توجه به تغییر سبک زندگی بعد از شیوع کرونا و کاهش ارتباطات جمعی است، گفت: با توجه به سخت‌تر شدن شرایط به واسطه شدت انتشار و انتقال کرونا و آسیب‌های روحی و روانی در میان جامعه از هنرمندان انتظار می‌رود که همانند سال گذشته در زمینه تولید برنامه‌های شاد و مفرح و انتشار در بستر فضای مجازی گام بردارند.

مصباح با تأکید بر اینکه امروز کادر درمان و پرستاران در بیمارستان جهاد گونه عمل می‌کنند و با وجود خستگی یک ساله همچنان پای کار هستند، اضافه کرد: هنرمندان نیز که در تمام صحنه‌های سخت در کنار مردم بوده‌اند این بار نیز باید همانند روزهای ابتدایی شیوع ویروس کرونا علاوه بر ترغیب مردم به رعایت بیشتر دستور العمل های بهداشتی و حضور در منزل با تولید آثار شاد و مفرح زمینه امید آفرینی و نشاط اجتماعی را با استفاده از ظرفیت‌های فضای مجازی فراهم کنند./مهر/ گیلان