نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران در اطلاعیه‌ای بر توجه عموم مردم به ویژه صاحبان و متصدیان واحدهای صنفی و اماکن عمومی به رعایت و اجرای برخی موارد در جهت حفظ حرمت ماه مبارک رمضان تاکید کرد.

به گزارش مهر گیلان- نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران در اطلاعیه‌ای حلول ماه مبارک رمضان، ماه نزول قرآن کریم و دعا و نیایش، ماه تزکیه و خودسازی را تبریک و با اشاره به اهمیت تکریم و تعظیم شعائر اسلامی بر توجه عموم مردم به ویژه صاحبان و متصدیان واحدهای صنفی و اماکن عمومی به رعایت و اجرای برخی موارد در جهت حفظ حرمت ماه مبارک رمضان تاکید کرد و اعلام داشت: روزه داران گرامی، در جهت تقویت خویشتن داری و گسترش ارزش‌های اخلاقی و رعایت حرمت این ماه عزیز از هرگونه تظاهر به روزه خواری و سرو غذای سرد یا گرم در پارک‌ها، تفرجگاه‌ها، معابر عمومی و … اکیداً خودداری کنند.

در حال حاضر به دلیل شرایط قرمز و پرخطر شهرها ناشی ازشیوع ویروس منحوس کرونا، مراکز پذیرایی بین راهی، پایانه‌های مسافربری، فرودگاه‌ها، ایستگاه‌های راه آهن و بیمارستان‌ها مجاز به فعالیت و ارائه خدمات نیستند این در حالی است که اگر وضعیت فعلی به حالت عادی رسید، این مراکز برابر پروتکل‌های بهداشتی ابلاغی از ستاد ملی مقابله با کرونا و صدور مجوز از سوی این ستاد و رعایت دستورالعمل های صادره مبنی بر فعالیت آن مراکز می توانند به ارائه خدمت به شهروندان در ماه مبارک رمضان بپردازند.

از هموطنان عزیز بویژه رانندگان محترم وسایل نقلیه عمومی انتظار می‌رود با رعایت نکات بهداشتی و ضد عفونی کردن مداوم خودروها، از تظاهر به روزه خواری و استعمال دخانیات در داخل خودرو و ایجاد آلودگی صوتی پرهیز کنند.

بدیهی است مسئولیت عدم رعایت مصوبات ابلاغی ستاد ملی مقابله با کرونا و دیگر موارد یاد شده متوجه مسئولان و متولیان اماکن مربوطه است.

در ادامه این اطلاعیه می خوانید: اماکن پذیرایی در حال حاضر مجاز به فعالیت نیستند و فعالیت این اماکن جهت عرضه غذای سرد و گرم یک ساعت قبل از افطار که در سال های قبل انجام می گرفت منوط به صدور مجوز و موافقت ستاد ملی مقابله با کرونا است.

در پایان این اطلاعیه نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران ضمن آرزوی سلامتی برای تمامی هموطنان و مسلمانان جهان و قطع زنجیره انتقال و کنترل بیماری کرونا، ازهمکاری مردم شریف ایران سلامی قدردانی و بر رعایت شئون اسلامی (پرهیز از کشف حجاب، پوشش نامتعارف) و اصول بهداشت فردی و اجتماعی در کلیه واحدهای صنفی و اماکن عمومی تاکید کرد.