استاندار گیلان در مراسم واگذاری رایگان هزار فقره اسناد املاک علوی واجارگاه رودسر با اشاره به پرداخت تسهیلات به ۴۸۰واحد تولیدی گفت : تمام همت ما در گیلان این است تا با استفاده از راهکارهای مختلف رونق را به تولید برگردانیم. به گزارش مهر  گیلان ، دکتر نجفی  در مراسم واگذاری رایگان هزار فقره اسناد […]

استاندار گیلان در مراسم واگذاری رایگان هزار فقره اسناد املاک علوی واجارگاه رودسر با اشاره به پرداخت تسهیلات به ۴۸۰واحد تولیدی گفت : تمام همت ما در گیلان این است تا با استفاده از راهکارهای مختلف رونق را به تولید برگردانیم.

img_1261به گزارش مهر  گیلان ، دکتر نجفی  در مراسم واگذاری رایگان هزار فقره اسناد املاک علوی در راستای الطاف مقام معظم رهبری در واجارگاه رودسر که با حضور رئیس سازمان بنیاد مستضعفان برگزار شد با قدردانی از خدمات محرومیت زدایی این نهاد انقلابی در سراسر کشور گفت : بنیاد مستضعفان با مدیریت انقلابی  مهندس سعیدی کیا و براساس سفارشات رهبر معظم انقلاب رویکرد جدیدی را در اشتغالزایی آغاز کرده است و برای گیلان این توفیق حاصل شده است تا از این رویکرد جدید بهره بگیرد.

وی با اشاره به اختصاص ۵۰۰ میلیارد ریال تسهیلات یارانه دار برای اجرای طرح پرورش ماهیان خاویاری در گیلان گفت : رودسر باتوجه به سواحل متعددی که دارد می تواند از این تسهیلات برای تولید ماهیان خاویاری و ایجاد فرصت‌های شغلی بهره گیرد.

دکتر نجفی با بیان اینکه خاویار گیلان به عنوان ارزشمندترین برند خاویار ایران و جهان شناخته می‌شود گفت : در چند دهه‌ی گذشته میزان تولید خاویار به شدت کاهش یافته است و ما با کمک بنیاد مستضعفان و بخش خصوصی امیدواریم جایگاه ایران و گیلان را در تولید خاویار احیاء کنیم.

وی گفت : بنیاد مستضعفان در بخش اشتغالزایی با ارائه‌ی تسهیلات ارزان قیمت به دولت کمک شایان توجهی کرده است و در گیلان در مرحله‌ی نخست تفاهم نامه‌ای که به امضاء رسانده بودیم ۲۰۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی بویژه در روستاها اختصاص یافته است.

وی افزود : گیلان در استفاده از این تسهیلات جزء استان‌های پیش‌رو است و امیدواریم تا بتوانیم در چندین مرحله تسهیلات بیشتری را برای فراهم کردن اشتغال جوانانمان جذب کنیم.

وی افزود : تلاش ما بر این است که برای مراکز تولیدی کشاورزی در روستاها امکانات ویژه فراهم کنیم.

استاندار گیلان افزود : در ستاد تسهیلات و رفع موانع تولید از سهم ۴۷۰ میلیارد تومانی که برای گیلان در نظر گرفته شده است تاکنون توانستیم ۳۲۰ میلیارد تومان پرداخت کنیم.

وی افزود : در این بخش نیز گیلان با پرداخت تسهیلات به بیش از ۴۸۰ واحد تولیدی ، جایگاه دوم کشوری را به خود اختصاص داده است .

دکتر نجفی خاطر نشان کرد : تمام همت ما در گیلان این است تا با استفاده از راهکارهای مختلف رونق را به تولید برگردانیم و شکوفایی اقتصادی مورد نظر رهبر معظم انقلاب و رئیس جمهوری را محقق کنیم.

وی با بیان اینکه گیلان در فضای بهبود کسب و کار بیش از ۳ سال است که رتبه‌ی نخست کشور را دارد گفت : امروز این فضا موجب جذب سرمایه گذاران شده است.

استاندار گیلان به در پیش بودن مراسم بزرگداشت ۱۳ آبان اشاره و بر لزوم برگزاری با شکوه آن تأکید کرد.

رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی هم در این مراسم گفت : از ابتدای امسال تاکنون تعداد ۳۱ هزار فقره سند توسط اداره ثبت و بنیاد مسکن واگذار شده و پیش‌بینی می‌شود ۹ هزار سند تا پایان سال جاری واگذار شود.

وی به واگذاری ۴۰ هزار سند رایگان تا پایان امسال توسط بنیاد مستضعفان در کشور اشاره کرد و افزود: تا سه سال آینده پیش‌بینی می‌شود تعداد ۱۰۰ هزار سند به مردم واگذار شود.

رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی تصریح کرد: افرادی که تاکنون پرونده تشکیل ندادند می‌توانند با مراجعه به بنیاد مستضعفان، تشکیل پرونده دهند.

مهندس سعیدی‌کیا در ادامه از پرداخت تسهیلات برای طرح‌های پرورش ماهیان خاویاری در قفس در استان‌های گیلان، مازندران و گلستان خبر داد و بیان کرد: تاکنون در گیلان ۹ پروژه دو برابر سهم این استان ارائه شده است.

رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی با اشاره به درخواست امام جمعه کلاچای مبنی بر اجرای اقدامی ماندگار در راستای اشتغالزایی در این منطقه، تصریح کرد: قول اجرای یک پروژه قفس پرورش ماهیان خاویاری در قفس در رودسر را می‌دهیم.

وی، تلاش بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی را بسترسازی لازم در راستای برطرف کردن محرومیت‌ها عنوان کرد و گفت: همت مسؤولان برای یافتن افرادی دارای عزم راسخ به منظور اجرای پروژه‌های پرورش ماهیان خاویاری در قفس در راستای جلوگیری از هدررفت سرمایه‌ها حائز اهمیت است./انتهای پیام