ستاندار و رئیس ستاد استانی مقابله با کرونا گیلان با قدردانی از اصناف برای همکاری در اجرای طرح مدیریت محدودیت‌های هوشمند کرونایی، رعایت توصیه‌های بهداشتی را یک وظیفه ملی دانست و تأکید کرد که باید اهمیت همکاری‌های عمومی برای خروج گیلان از وضعیت قرمز و هشدار، در قالب تولیدات رسانه ای، برای همگان تبیین شود.

ا

به گزارش مهرگیلان؛ دکتر ارسلان زارع در جلسه ستاد استانی مدیریت کرونا به آمار افزایشی قریب به اتفاق استان‌ها در ادامه روند مبتلایان و بستری‌شدگان اشاره و خاطرنشان کرد: براساس آمارها اکثریت اصناف و کسبه همکاری لازم را در اجرای تصمیمات ستاد کرونا داشته‌اند و در این راستا نقش صداوسیما و رسانه‌ها در آگاهی‌رسانی به جامعه، موثر بوده است.

وی رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی را مهمترین عامل در کاهش انتقال و شیوع ویروس عنوان و بر ضرورت رعایت بیشتر پروتکل‌ها توسط مردم تأکید و اضافه کرد: طبق ارزیابی های به عمل آمده؛ قدرت انتقال ویروس جهش یافته نسبت به ویروس اولیه کرونا ، بیشتر بوده که بر همین مبنا ؛ عمده ترین عامل انتقال آن، دورهمی های خانوادگی است.

رئیس ستاد استانی مدیریت کرونای گیلان بر لزوم تلاش برای قطع زنجیره انتقال ویروس با رعایت دستورالعمل های بهداشتی و پرهیز از شکل گیری دورهمی ها تأکید کرد و افزود: با در نظر داشتن مشقات و سختی‌های ۱۴ ماه گذشته از مردم و همه مسئولان انتظار می رود ضمن رعایت دستورالعمل‌های ارائه شده و همراهی صمیمانه با کادر درمان، زمینه را برای سیر نزولی بیماری فراهم کنند تا شاهد گشایش نسبی در بازار و فعالیت های روزمره باشیم.

وی رعایت پروتکل‌های بهداشتی را یک وظیفه ملی دانست و گفت: صداوسیما ، کمیته رسانه و فضای مجازی و نیز رسانه ها محتواهای رسانه‌ای در زمینه نقش اثرگذار مردم در خروج گیلان از وضعیت هشدار کرونایی و لزوم رعایت دقیق توصیه‌های بهداشتی تولید و منتشر کنند.

استاندار گیلان به اجرای طرح مدیریت هوشمند محدودیت‌های کرونایی از هفته گذشته اشاره و با قدردانی از همراهی اکثریت واحدهای صنفی، اجرای موفق این طرح را در گرو همکاری مردم و اصناف برای حفظ سلامت و جان شهروندان ذکر کرد.

وی با تأکید بر ضرورت جلوگیری از فعالیت دست‌فروشان همزمان با تعطیلی اصناف با محوریت نظارت واحد سد معبر شهرداری ها و شبکه بهداشت افزود: در شرایط قرمز کرونایی، هرگونه حضور در تفرجگاه‌ها ممنوع است و براین اساس با استفاده از ظرفیت شهرداری ها، دهیاری ها و همراهی مردم نسبت به پیشگیری از شکل گیری اجتماعات اقدام شود.

در این جلسه هریک از رئیسان کارگروه‌های ذیل ستاد استانی مدیریت کرونا به ارائه گزارشی از اقدامات صورت گرفته برای مقابله با این بیماری ارائه کردند.