علیرضا حسنی ضمن تاکید بر استقبال از سرمایه گذاران جهت ایجاد بازارچه در سطح شهر گفت: سال ۹۹ در زمینه مشارکت با بخش خصوصی فعالیتهای وسیعی انجام شد و از ثمرات آن می توان راه اندازی دو بازارچه میوه تره بار، چهار بازارچه گل و گیاه و دو بازارچه ارائه ارزاق عمومی با مشارکت بخش خصوصی در نقاط مختلف شهر اشاره نمود.


به گزارش مهر گیلان، علیرضا حسنی سرپرست سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده های کشاورزی شهرداری رشت، اولویتهای کاری این سازمان را ساماندهی مشاغل(به ویژه مشاغل مرتبط به عرضه فرآورده های خوراکی)، نظارت بر عملکرد بازارچه های میوه و تره بار شهری و انتقال مشاغل آلاینده و مزاحم عنوان کرد و گفت: در سال گذشته به منظور ساماندهی خودروهای عرضه کننده فرآورده های غذایی(ون کافه ها) برای تهیه فرآورده های غذایی سالم تر، نسبت به عقد قرارداد با صاحبان این خودروها، شناسنامه دار شدن و ارجاع اشخاص به مرکز بهداشت شهرستان برای دریافت کارت سلامت اقدام شد.

سرپرست سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده های کشاورزی شهرداری رشت با اشاره به وصولی سازمان در سال ۹۹ گفت : درآمد سازمان در مقایسه با سال ۹۸ با رشد ۵۱ درصدی مواجه بوده که با همت و تلاش کارکنان سازمان حاصل شد.

وی همچنین با اشاره به عدم پرداخت اجاره از سوی بانک ها جهت بهره برداری از “نت بانک های” نصب شده در شهر و استفاده از فضای شهری، اذعان داشت: در همین راستا با دعوت از مدیران این بانکها و توضیح شرایط و تاکیدات قانونی حق الاجاره بهره برداری همه این سالها در حال وصول می باشد.

وی سپس تاکید نمود: به منظور کاهش انتشار آلاینده ها و پرهیز از آلایندگی مشاغل گوناگون، این سازمان در سال گذشته با برگزاری جلسات متعدد کاری شهری و استانی، پیگیری ها و برنامه ریزی های لازم را جهت انتقال اصناف آلاینده به خارج از محدوده های شهری و فراهم سازی زمینه های اجرایی شدن طرح”شهرک صنوف” انجام داد.

علیرضا حسنی همچنین با قدردانی از مشارکت و همکاری سازمانهای متولی در استان گیلان و شهرستان رشت، گفت: علاوه بر نظارت قیمت بازارچه های تحت تولیت در زمینه تامین میوه شب عید، مطابق برنامه هر ساله پس از برگزاری نشستهای هم اندیشی با دست اندرکاران موفق به برپایی ۱۲ ایستگاه عرضه میوه نوروزی با قیمت تعاونی در مناطق پنجگانه شهر رشت شدیم که با استقبال شهروندان نیز روبه رو شد.

رئیس سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده های کشاورزی با اشاره به تکمیل طراحی نرم افزار پیشخوان خدمات الکترونیکی در سال گذشته گفت: علاوه بر ایجاد پرونده الکترونیک مشترکین، امکان ارائه خدماتی همچون مشاهده وضعیت اشتغال و رزرو املاک تحت مدیریت این سازمان، اعلام وضعیت حساب طرف قرارداد، صدور قبوض الکترونیک مربوط به قراردادها و وصول مطالبات از طریق شناسه قبض و شناسه پرداخت و …. در طراحی این نرم افزار فراهم می گردد.

حسنی تصریح کرد: در سال ۱۳۹۹ در راستای رونق و شکوفایی اقتصاد محلی و ساماندهی دستفروشان جهت کاهش معضل سدمعبر و همچنین ایجاد فضاهایی مناسب برای عرضه تولیدات خانگی و محصولات کشاورزی، طرح راه اندازی “روزبازار” در مناطق پنجگانه شهرداری رشت در دستور کار قرار گرفت که امید است پس از صدور مجوز ستاد مقابله با ویروس کرونا این طرح در سطح شهر اجرایی شود.