رئیس جمهور گفت: روز قدس ؛ روز حمایت از حقوق ملت فلسطین است و امیدواریم به زودی جهاد مردم این سرزمین به پیروزی تبدیل شود.


به گزارش مهر گیلان -آقای روحانی امروز در مراسم افتتاح طرح های ملی وزارت خانه های علوم و آموزش و پرورش با اشاره به روز قدس افزود: عزیزان ما هفتاد و چند سال است در کشورهای مختلف، بیابان ها و در شرایط مختلف آواره و در شرایط سختی زندگی می کنند و جامعه جهانی نیز به آن ها توجهی ندارد.

رئیس جمهور با بیان اینکه صهیونیست ها همچنان به غصب سرزمین های فلسطین ادامه می دهند، تصریح کرد: ملت بزرگ ایران و امام راحل، جمعه آخر ماه رمضان را به عنوان روز جهانی قدس اعلام کردند که یادآور حقوق ملت فلسطین است.

آقای روحانی افزود: بازپس گیری قدس عزیز به دست مسلمانان قهرمان مورد توجه همه مسلمانان بوده و امیدواریم مردم فلسطین در این جهاد به پیروزی و مسلمانان به آرزوی دیرین شان برسند.

رئیس جمهور با بیان اینکه فردا روز جهانی قدس است گفت: این روز را پاس می داریم اما به دلیل شرایط کرونایی راهپیمایی انجام نخواهد شد، برای آزادی قدس دعا می کنیم و از بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی همگان استفاده خواهیم کرد.
در زمینه علمی از رتبه ۲۱ به ۱۵ رسیده ایم

رئیس جمهور گفت: کشور در این ۸ سال حرکت و پیشرفت بسیار خوبی در زمینه علم داشته است و توانستیم از رتبه ۲۱ به رتبه ۱۵ برسیم.

آقای روحانی امروز در مراسم افتتاح طرح‌های ملی وزارت خانه‌های علوم و آموزش و پرورش افزود: گزارش‌هایی که مسئولین در بخش‌های مختلف کشور ارائه کردند بسیار امیدبخش بود و این نشان می‌دهد کشور در این ۸ سال حرکت و پیشرفت بسیار خوبی در زمینه علم داشته و توانستیم از رتبه ۲۱ به رتبه ۱۵ برسیم و این به معنی آن است که دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی و علم و فناوری ما همه فعال بودند و اساس فعالیت ما این بود که دانشگاه‌ها را به مراکز صنعتی متصل کند.

وی خاطرنشان کرد: دانشگاه‌های ما به طور مداوم با مراکز تحقیقاتی و پردیس‌ها ارتباط مستقیم داشته باشند؛ امروز در اطراف دانشگاه‌ها مراکز فناوری و نوآوری شکل گرفته است و همه آمار نشان می‌دهد که در زمینه نوآوری و شرکت‌های دانش بنیان شاهد یک تحول بسیار بزرگ هستیم، البته به دلیل اینکه برخی چیز‌ها در این ۸ سال به دلیل مسائل سیاسی بزرگتر جلوه داده شد، اما در این دولت برای علم، دانش و فناوری یک توجه ویژه‌ای توسط مسئولین صورت گرفت.

رئیس جمهور گفت: همین امروز گزارش شد که در چند استان هزار کلاس درس در یک روز افتتاح شده و این نشان می‌دهد که روزانه چه خدمات آموزشی در کشور افتتاح می‌شود.

وی افزود: همچنین گزارشی که در جلسه داده شد مربوط به ساخت آزمایشگاهِ دانشگاه هاست که بسیار مهم است، برای اینکه دانشجویان بتوانند رتبه‌های علمی را با لمس اثر علم ببینند، افتتاح می‌شود.

رئیس جمهور گفت: در این دولت در روز‌های سخت در سال‌های ۹۹ و ۹۸ برای بازسازی، نوسازی و ایجاد فضا‌های آزمایشگاهی جدید و اینکه تحولی که ما امروز در علم و دانش شاهد هستیم و بسیار اهمیت دارد، توجه ویژه‌ای شد.

آقای روحانی افزود: خیلی خوشحالم در این ایام بسیار مبارک و در این شب‌های قدر که در‌های رحمت خداوند باز است، همه مردم جمع می‌شوند و گویی خداوند بزرگ یک شب رحمت جهانی برای همه مسلمانان و مردم جهان مقدر کرده که دیگران هم می‌توانند از آن استفاده کنند و آن شب شب قدر است؛ مسلما آن چه از قرآن به دست می‌آید در شب قدر و در ماه رمضان است. قرآن در ماه رمضان نازل شده؛ اما اینکه در چه شبی از ماه رمضان شب قدر است مباحثی وجود دارد، اما سه شبی که بیشتر مطرح است شب‌های نوزدهم، بیست و یکم و بیست و سوم است که این شب‌ها را پاس می‌داریم و تا صبح احیا می‌کنیم.

رئیس جمهور تصریح کرد: واقعا این حضور مردم در شرایط کرونایی که دستور العمل‌ها را رعایت کردند و در مراکز مذهبی و دینی حضور پیدا کردند و آن‌هایی که در خانه ماندند و همنوا بودند؛ با همه نوا‌هایی که از مراکز دینی ما به گوش می‌رسید جای تشکر دارد. مردم ما مردم بسیار خوبی هستند و متدین که با این دل پاکشان یک شستشوی کامل روحی را در این سه شب شاهد بودیم و در این پاکی و صفای دل با علم و دانش و توسعه کشور همراه شود می‌توانیم شاهد تحول بسیار بزرگی در کشور باشیم.

از ۴۷۶ طرح بزرگ وزارتخانه‌های علوم و آموزش و پرورش در ارتباط تصویری با رئیس جمهور بهره برداری شد.

در شصت و ششمین برنامه از افتتاح طرح‌های ملی؛ ابتدا وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گزارشی از برنامه‌ها و طرح‌های خود ارائه کرد.

در این مراسم از ۱۸۸ طرح عمرانی، پژوهشی، آموزشی، رفاهی و ورزشی وزارت علوم تحقیقات و فناوری شامل یکصد و پنج طرح عمرانی، آموزشی در دانشگاه‌های سراسر کشور؛ دو طرح آموزشی رفاهی دانشگاهی خیرساز؛ ۲۰ طرح پژوهشی و زیر ساخت پژوهشی در دانشگاه ها؛ هشت طرح فناوری و شرکت‌های دانش بنیان در پارک‌های علم و فناوری کشور و ۵۳ طرح رفاهی و ورزشی دانشجویی در دانشگاه‌های کشور به بهره برداری رسید.

طرح‌های وزرات آموزش و پرورش هم شامل ۲۶۸ فضای آموزشی با هزار و ۲۹۵ کلاس درس در ۱۵ استان؛ بیست فضای آموزشی بنیاد همدلان آینده نگر (هاسب) در استان سیستان و بلوچستان است که با دستور رئیس جمهور افتتاح شد.

این طرح‌های آموزشی با سرمایه گذاری دو هزار و ۳۷۵ میلیارد تومان برای ۹۰۵ نفر اشتغال ایجاد می‌کند.

تقدیر رئیس جمهور از خیرین ساخت اماکن آموزشی

رئیس جمهور از تمامی خیرینی که در زمینه کمک به احداث اماکن علمی و آموزشی فعال هستند، تقدیر کرد.
آقای روحانی امروز در مراسم بهره برداری از طرح‌های ملی وزارت خانه‌های علوم و آموزش و پرورش گفت: در این دولت هم در ساخت و ساز‌ها و مقاوم سازی مورد نیاز وزارت علوم و وزارت آموزش و پرورش اقدامات ارزشمندی صورت گرفته است و هم حضور خیرین در این زمینه برای ما بسیار خوشحال کننده است.

رئیس جمهور گفت: مردم خیر ما هر کجا امکان دارد در این اقدامات خداپسندانه حضور پیدا کنند.

آقای روحانی همچنین از هزینه ۷۷۰ میلیارد تومانی بخش خصوصی و خیرین برای اجرای طرح‌های امروز در استان بوشهر تقدیر و تشکر کرد.

رئیس جمهور تصریح کرد: از اینکه امروز شاهد افتتاح طرح‌های وزارت علوم و آموزش و پرورش در بخش علم برای مردم کشور و به ویژه مردم استان عزیز بوشهر هستیم، خوشحال کننده است.

ابراز امیدواری رئیس جمهور به حضور دانش آموزان در مدارس از ابتدای سال تحصیلی

رئیس جمهوری ابراز امیدواری کرد معلمان و دانش آموزان در سال تحصیلی جدید از مهرماه بتوانند در شرایطی که ایجاد می‌کنیم در مدارس حضور یابند.

آقای روحانی امروز در مراسم افتتاح طرح‌های ملی وزارت خانه‌های علوم و آموزش و پرورش با قدردانی از تمامی معلمان تصریح کرد: البته این امر در صورتی محقق خواهد شد که بتوانیم طبق برنامه واکسن را وارد کنیم و همچنین تولید نماییم و واکسیناسیون انجام شود.

رئیس جمهور همچنین با اشاره به اینکه برای دولت افتخاری است که در طول هشت سال تلاش زیادی را در کنار خیرین برای ساخت مدارس و ایجاد کلاس‌های درس انجام داده است گفت: این که در یک روز شاهد افتتاح هزار کلاس درس در سراسر کشور هستیم افتخار بزرگی برای دولت، خیرین و همه مسئولان است.

تلاش ویژه‌ای برای جبران عقب ماندگی‌ها در استان سیستان بلوچستان

رئیس جمهور گفت: تلاش ویژه‌ای برای جبران عقب ماندگی‌ها در استان سیستان بلوچستان صورت می‌گیرد.

آقای روحانی از مردم استان سیستان و بلوچستان به عنوان مردمی سخت کوش، خوب، فعال و مرزداران کشور یاد کرد و افزود: نه تنها در زمینه تامین کلاس‌های درس، بلکه در دیگر زمینه‌های عقب ماندگی‌ها نیز سعی دولت در هشت سال گذشته برای رفع مشکلات در استان سیستان و بلوچستان بوده است.

رئیس جمهور همچنین گفت: علی رغم اینکه در چهار سال اخیر در جنگ اقتصادی بودیم، تلاش دولت این بود به استان سیستان و بلوچستان توجه بیشتری شود.