معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به اینکه مشارکت اصناف نقش مهمی در کنترل کرونا دارد، گفت: نگران عدم رعایت دستور العمل ها در نانوابی و سوپرمارکت ها هستیم.

آبتین حیدرزاده با اشاره به اینکه ۱۴ شهرستان استان گیلان در وضعیت نارنجی و سه شهرستان زرد هستند، اظهار کرد: در چنین شرایطی مشاغل گروه یک و دو در شهرهای نارنجی و علاوه بر آنها سه در شهرهای زرد می‌توانند فعالیت کنند.

به گزارش مهر گیلان -وی با بیان اینکه آمارها با وجود نزولی بودن نشان می‌دهند کرونا همچنان در استان گیلان جولان می‌دهد، گفت: این معنای آن است که هر گونه عادی انگاری می‌تواند دوباره ما را به شرایط اسفند ۹۹ و فروردین ۱۴۰۰ بازگرداند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با تأکید بر ضرورت توجه بیشتر شهروندان و اصناف به رعایت دستور العمل های بهداشتی، افزود: اگر مردم و اصناف مشارکت نکنند قطعاً وارد پیک بعدی خواهیم شد.

وی در ادامه با ابراز نگرانی از عدم رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در نانوایی، سوپر مارکت ها، فروشگاه‌های بزرگ، اضافه کرد: با توجه به اینکه این واحدهای صنفی محل تجمع شهروندان هستند می‌توانند به مکان مناسبی برای انتقال و انتشار ویروس کرونا تبدیل شوند.

حیدرزاده با اشاره به عدم رعایت محدودیت‌های کرونایی از سوی برخی اصناف که نباید فعالیت کنند، گفت: فروشندگان و اصناف اگر شیوه نامه‌های بهداشتی را رعایت نکنند نمی‌توانیم این ویروس را کنترل کنیم.

وی با بیان اینکه در شبانه روز گذشته ۹۰ بیمار کرونایی جدید نیازمند به بستری در مراکز درمانی گیلان بستری شدند، افزود: در حال حاضر ۵۲۰ بیمار کرونایی در بیمارستان‌ها بستری هستند که همچنان در مقایسه با ماه‌های پایانی سال گذشته آمارها بالا است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با تأکید بر اینکه همچنان رعایت دستور العمل ها بهترین راهکار برای مقابله با این ویروس است، گفت: استفاده از ماسک، شستن مداوم دست‌ها، عدم حضور در تجمعات و دورهمی ها و عدم تردد غیر ضرور در سطح شهر باید به صورت از سوی شهروندان رعایت شود../مهر/گیلان