شهردار رشت افتتاح پروژه هوشمندسازی ناوگان اتوبوسرانی شهرداری را به روش سرمایه‌گذاری مورد اشاره قرار داد و گفت: قصد داریم هوشمندسازی را در سایر بخش‌های مختلف شهرداری اجرایی کنیم تا خدمات به بهترین نحو ممکن به شهروندان ارائه شود.


به گزارش مهر گیلان – سید محمد احمدی شهردار رشت امروز(شنبه اول خرداد) در آئین رونمایی از پروژه هوشمندسازی ناوگان اتوبوسرانی شهرداری رشت اظهار داشت: پروژه هوشمندسازی ناوگان اتوبوسرانی شهرداری رشت به روش سرمایه‌گذاری به بهره‌برداری رسید.

شهردار رشت در این مراسم با بیان اینکه در راستای هوشمندسازی خدماتی که به شهروندان ارائه می‌شود گام‌های جدی برداشته شده است افزود: پروژه هوشمندسازی ناوگان اتوبوسرانی که امروز مورد بهره‌برداری قرار گرفت یکی از نمونه‌های بارز این هدف است که توسط شهرداری رشت عملیاتی شد.

احمدی در تشریح بیشتر جزئیات اجرای پروژه هوشمندسازی ناوگان اتوبوسرانی شهرداری رشت مواردی را ذکر کرد و بیان داشت: برای اجرای این طرح و آماده‌سازی ۳۵ دستگاه اتوبوس به روش سرمایه‌گذاری، ۵۰۰ میلیون تومان هزینه شده است.

وی ارائه هرچه بهتر خدمات به شهروندان را هدف مهم شهرداری رشت دانست و یادآور شد: در همین‌جا از عموم شهروندان فهیم و خوب شهر رشت تقاضا دارم در راستای اجرای هر چه بهتر خدمات هوشمند و ارائه این طرح با ناوگان اتوبوسرانی همکاری داشته باشند.

شهردار رشت همچنین هوشمندسازی ناوگان تاکسیرانی شهر رشت را برنامه اولویت‌دار بعدی شهرداری در آینده نزدیک اعلام کرد و افزود: امیدواریم بتوانیم ارائه خدمات الکترونیک را در بخش تاکسیرانی شهر رشت هم شاهد باشیم که بدون شک آثار و تبعات بسیار مثبتی برای عموم شهروندان به دنبال خواهد داشت.

احمدی با بیان اینکه با اجرای طرح هوشمندسازی ناوگان اتوبوسرانی شهر رشت دیگر لازم نیست شهروندان جهت استفاده از این خدمات پولی پرداخت کنند ابراز داشت: هزینه دریافت کارت ۵ هزار تومان است و شهروندان می‌توانند آن را از باجه‌های بلیط فروشی سطح شهر خریداری کرده و با شارژ کردن کارت و بر اساس اعتبار آن از خدمات شرکت اتوبوسرانی شهر رشت استفاده کنند.

شهردار رشت در ادامه ضمن تشکر و قدردانی از اعضای شورای شهر و تلاش‌ها و زحمات کلیه افرادی که در پروژه هوشمندسازی ناوگان اتوبوسرانی نقش داشتند عنوان کرد: شهر رشت طبق سرشماری سال ۹۵ چیزی حدود ۶۸۰ هزار نفر جمعیت را در خود جای داده اما با توجه به جمعیت سیالی که وارد این شهر می‌شود شهرداری باید روزانه به بیش از یک میلیون نفر خدمات ارائه دهد.

احمدی لزوم ارائه برخی از خدمات شهرداری به شکل مدرن و عبور از فرآیندهای سنتی را همزمان با تغییر در فضاهای شهری، جمعیت و سایر موضوعات مرتبط لازم و ضروری خواند و ابراز داشت: از آن‌جا که خدمات باید به شکل کیفی و مناسب در اختیار شهروندان قرار گیرد بنابراین شهرداری‌ها برای رسیدن به این هدف باید به سمت فرآیندهای مدرن پیش بروند.

وی کاهش اتلاف وقت، پاسخگویی سریع‌تر به نیازها و افزایش رضایتمندی شهروندان از شهرداری را از جمله مزیت‌های ارائه خدمات به شکل نوین و به روز دانست و یادآور شد: شهرداری رشت در راستای هوشمندسازی قصد دارد چندین کار بزرگ را انجام دهد و برای این کار باید تمام زیرساخت‌های لازم فراهم شود.

شهردار رشت با تاکید بر اینکه سیستم یکپارچه املاک، منابع انسانی، سیستم کنترل پروژه و یا برنامه ممیزی نوین املاک از جمله شاخصه‌های ارائه خدمات الکترونیک و عبور از فرآیندهای سنتی در شهرداری است اضافه کرد: تدوین برنامه ممیزی املاک شهرداری رشت روند خوبی دارد و امیدواریم تا یکماه آینده در این بخش شاهد اتفاقات بسیار خوبی باشیم.

احمدی جمع‌آوری زباله‌های خشک را از جمله دغدغه‌های شهرداری خواند و یادآور شد: فرآیند انجام این کار هم طبق قراردادی که با شرکت مربوطه منعقد شده در شهر رشت آغاز شده است و باور داریم در صورت استمرار آن و نهادینه کردن فرهنگ تفکیک زباله از مبدأ بخشی از مشکلات ما در حوزه زباله و پسماند مرتفع می‌شود.

از شهردار رشت به جهت پیگیری پروژه‌های ناتمام شهرداری در حوزه‌های مختلف تشکر می‌کنیم

«فاطمه شیرزاد» نیز در این مراسم هوشمندسازی را یکی از موضوعات مهمی که در شهرداری‌ها باید مورد توجه قرار گیرد قلمداد کرد و گفت: از شورای چهارم شهر زیرساخت‌های خوبی برای هوشمندسازی شهر رشت فراهم شد و بعد از آن در دوره پنجم شورا نیز این اقدامات با سرعت بیشتری استمرار پیدا کرد.

عضو شورای شهر رشت هوشمندسازی در رشت را یکی از اتفاقات خوب این شهر دانست و تصریح کرد: پرداخت عوارض شهرداری به شکل الکترونیک در کلیه مناطق شهر از جمله موضوعات مهمی است که حتما باید به شکل کامل در شهر رشت عملیاتی شود.

وی با بیان اینکه تکریم مردم و ارباب رجوع از جمله سیاست‌های مهم نظام جمهوری اسلامی ایران محسوب می‌شود ابراز داشت: امیدواریم با اجرای مرحله به مرحله پروژه هوشمندسازی بتوانیم برای توسعه بیشتر شهر رشت گام‌های مؤثرتری را برداریم.

شیرزاد در پایان با تشکر ویژه از شهردار رشت به جهت پیگیری پروژه‌های ناتمام شهرداری در حوزه‌های مختلف اظهار داشت: گیلان به گواه آخرین آمار و گزارش‌ها از جمله استان‌های سالمند کشور محسوب می‌شود از طرفی بدون شک هوشمندسازی در جهت ارائه خدمات بهینه به این قشر از جامعه بسیار مؤثر خواهد بود.

بهره‌برداری از پروژه هوشمندسازی ناوگان اتوبوسرانی گام بلند شهرداری رشت به سوی تحقق شهر هوشمند

محمد حسن عاقل‌منش» نیز در این جلسه چابک‌سازی سازمان شهرداری رشت در ابعاد مختلف و اجرای ایده‌ها و پروژه‌های جدید را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: در بسیاری از جلسات شورا و کمیسیون‌های تخصصی آن به ویژه کمیسیون توسعه و عمران در بحث شهرداری هوشمند مباحث زیادی مطرح و موضوعات آن با جدیت پیگیری شد.

عضو شورای شهر رشت بهره‌برداری از پروژه هوشمندسازی ناوگان اتوبوسرانی را گام بلند شهرداری در راستای تحقق شهر هوشمند اعلام کرد و با بیان اینکه قطعا چنین طرح‌هایی آثار خوبی به همراه دارند گفت: باید با اجرای چنین پروژه‌هایی هم شهر و هم خود شهرداری را به سمت نوین‌سازی فرآیندها هدایت کنیم.

وی الزامی نبودن استفاده از بلیط و تحقق شهر سبز را از جمله مزیت‌های مهم پروژه هوشمندسازی ناوگان اتوبوسرانی دانست و تصریح کرد: استفاده به موقع مردم از ناوگان اتوبوسرانی، اطلاع برخط آنان از نحوه ارائه خدمات، رصد رانندگان و اتوبوس‌های شهری و مواردی نظیر این از دیگر کارکردهای مثبت اجرای چنین طرح‌هایی محسوب می‌شود.

عاقل‌منش خاطرنشان کرد: در شرایط کرونایی به سر می‌بریم و درخواست ما از شهردار رشت این است که برای حفظ سلامت مردم، کارکنان و جلوگیری از هدررفت وقت و زمان در مسیر ارائه هر چه بیشتر خدمات به شکل الکترونیک گام‌های اساسی‌تری برداشته شود.

اجرای پروژه هوشمندسازی ناوگان اتوبوسرانی اتفاق بزرگ و مبارکی برای شهر رشت است

«رضا رسولی» نیز در این مراسم هوشمندسازی شهر رشت و الکترونیکی شدن خدمات در حوزه اتوبوسرانی را از جمله موارد مهمی که همواره مورد تاکید شورای شهر قرار داشته اعلام کرد و افزود: در همین‌جا از تلاش‌های شهردار رشت برای اجرای این طرح و پیگیری‌های انجام گرفته قدردانی می‌کنم.

عضو شورای شهر رشت عنوان کرد: اجرای پروژه هوشمندسازی ناوگان اتوبوسرانی اتفاق بزرگ و مبارکی برای شهر رشت است که با همت متخصصان بومی به ثمر رسید.

لزوم استمرار و سرعت بخشیدن به اجرای پروژه هوشمندسازی

«محمدحسن علیپور» نیز در این مراسم اظهار داشت: در بحث هوشمندسازی یکسری انتقاداتی وجود دارد که باید آن انتقادات را مورد پیگیری قرار دهیم زیرا اثبات شده در اجرای بسیاری از پروژه‌ها و طرح‌ها پس از یک مدت زمانی کوتاه فرآیندها به شکل بسیار کند پیش می‌روند.

عضو شورای شهر رشت در پایان اذعان کرد: شهرداری باید برای استمرار اجرای پروژه هوشمندسازی و افزایش سرعت آن قدم‌های لازم را بردارد