شهردار رشت از اجرای مناسب سازی خیابان پرستار به عنوان پایلوت جهت تسهیل در عبور و مرور معلولین و نابینایان خبر داد.

به گزارش مهر گیلان – سید محمد احمدی در تشریح دلیل انتخاب خیابان پرستار به عنوان خیابان پایلوت در زمینه مناسب سازی برای عبور و مرور معلولین و نابینایان اظهار داشت : بر اساس آخرین ضوابط و دستور العمل های ابلاغی ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی استان گیلان اصلاح و مناسب سازی پیاده روی خیابان پرستار به دلیل قرار گرفتن اداره کل بهزیستی در آن خیابان و همچنین مجاورت با مراکز درمانی، به عنوان خیابان پایلوت محل عبور و مرور معلولین ونابینایان در دستور کار قرار گرفت و هم اکنون در حال اجرا می باشد.

شهردار رشت با بیان اینکه این پروژه با اعتباری بالغ بر ۴ میلیارد ریال توسط منطقه دو شهرداری رشت در حال اجرا می باشد، اظهار داشت: بر اساس قرارداد این پروژه ۱۶۰۰ متر مربع از این خیابان برای عبور و مرور معلولین و نابینایان مناسب سازی خواهد گردید که تاکنون ۹۰۰ متر مربع از آن اجرا گردیده و تعداد ۱۰ عدد رمپ نیز احداث شده است.

وی همچنین افزود: در طراحی شهری باید حداقل خدمات و امکانات بصورت یکسان در اختیار تمام اقشار (بویژه جانبازان و معلولین عزیز) قرار گیرد و به گونه ای باشد که فعالیت تمامی افراد جامعه از هر قشر و با هرمحدودیتی را فراهم نماید. یک شهروند جانباز و معلول، از حقوق اجتماعی برابری با سایر شهروندان برخوردار است و این حق و حقوق برابر، شامل امکان دسترسی آسان به اماکن مختلف شهری و معابر مناسب برای رفت و آمد این قشر جامعه می باشد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: بنا داریم که اصلاح و مناسب سازی را در همه پیاده روها و معابر شهر انجام دهیم و خیابان پرستار آغاز این راه است.