رییس سازمان غذا و دارو گفت: به زودی یک محموله چند میلیونی واکسن کرونا وارد کشور می شود و از طرفی واکسن های تولید داخل هم تا آخر هفته مجوز مصرف عموم دریافت می کنند.

به گزارش مهر گیلان ، دکتر شانه ساز در حاشیه مراسم امضای تفاهم نامه با شورای عالی مناطق آزاد تجاری در مصاحبه با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما افزود: در طول این هفته نخستین محموله میلیونی واکسن های داخلی با نظارت مستقیم وزیر بهداشت و سازمان غذا و دارو مجوزهای لازم را دریافت می کنند و برای مصرف عموم در اختیار معاونت بهداشت قرار می گیرند.
وی گفت: برای تزریق دُز دوم واکسن سالمندان نیازی نیست حتما همان برند دُز اول تزریق شود و تنها درمورد واکسن روسی این الزام وجود دارد، در سایر کشورها هم این اتفاق افتاده است و از برندهای دیگر برای دُز دوم استفاده کرده اند.

رییس سازمان غذا و دارو افزود: تا جایی که بتوانیم به واردات واکسن کرونا ادامه می دهیم اما نمونه های داخلی هم در دستور کار قرار دارد و می توانیم براساس دستورالعمل های سازمان جهانی بهداشت از واکسن های داخلی برای دُز دوم استفاده کنیم.
وی همچنین از تولید مشترک واکسن کرونا با کشور روسیه خبر داد و گفت: تا تیر ماه تولید مشترک واکسن روسی از طریق بخش خصوصی در داخل کشور آغاز می شود و ما این واکسن را به صورت تولید داخلی عرضه خواهیم کرد./صدا و سیما