آیت الله فلاحتی در دیدار مجمع نمایندگان گیلان: حضور حداکثری مردم پای صندوق‌های رای یک اصل است.

به گزارش مهر گیلان -اهمیت حضور حداکثری مردم پای صندوق‌های رایبه گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گیلان؛ آیت الله رسول فلاحتی امروز در دیدار مجمع نمایندگان گیلان با بیان اینکه حضور حداکثری مردم پای صندوق‌های رای یک اصل است گفت: تا کنون گزارش‌های خوبی در راستای حضور مردم در انتخابات ارائه شده است.

آیت الله فلاحتی در ادامه احاطه و اشراف نمایندگان مردم نسبت به قانون اساسی و بعضی از کمیسیون‌های مجلس را مهم عنوان کرد و گفت: شورا‌ها جزو قوانین بوده، اما درباره زیرساخت‌های آن کاری انجام نشده است.

وی با اشاره به مناظره نامزد‌های ریاست جمهوری، خاطرنشان کرد: اگر کسی در حکومت دینی با امواج مردمی بخواهد همه امور را سیاه نمایی کند، به لحاظ نگاه سیاسی – اجتماعی ضعف دارد.

آیت الله فلاحتی، درخصوص انتخابات شورا‌های اسلامی شهر و روستا گفت: مجلس نخستین محل تصمیم گیری برای شورا‌ها محسوب می‌شود و نمایندگان مجلس با رعایت خطوط قرمز باید آن را حفظ کنند.

وی با بیان اینکه نمایندگان مجلس در تصمیم‌های استانی باید در کنار همدیگر باشند، گفت: مجلس عصاره ملت است و براین اساس باید در اجرای طرح‌ها نظارت داشته باشند.

امام جمعه رشت به ملاک تعیین مدیران در امور اجرایی اشاره کرد و افزود: کسی که در عرصه مدیریتی به کار گمارده می‌شود باید انقلاب را باور داشته باشد.

آیت الله فلاحتی با اشاره به اینکه باور داشتن مقام معظم رهبری اصل مهم در ملاک تعیین مدیران است گفت: در نظام دینی زندگی می‌کنیم و مسئولان باید بدانند رهبر معظم انقلاب خط قرمز است.

وی، باور داشتن مردم را سومین اصل در تعیین مدیران دانست و تصریح کرد: نمایندگان مردم در مجلس باید قاطعانه و هوشمندانه عمل کنند ضمن اینکه نظارت بر شورا‌ها به عهده مجلس است.

حجت الاسلام محمد صفری رئیس مجمع نمایندگان گیلان نیز دراین دیدار تلاش برای مشارکت حداکثری مردم در انتخابات را وظیفه نمایندگان مجلس عنوان کرد و گفت: تلاش خواص برای انتخاب اصلح بسیار مهم است./ صداو سیما