رئیس جمهور منتخب گفت: دولت اسلامی دولت خدمتگزار است نه منت گذار.

به گزارش مهر گیلان – رئیس جمهور منتخب گفت :دولت اسلامی دولت خدمتگزاراست نه منت گذار.

اقای رئیسی درحرم مطهر رضوی گفت : راه رضایت خداوند از راه خدمت به مردم میگذرد

رئیس جمهور منتخب امروز در حرم رضوی گفت: برای بنده به عنوان یک طلبه خدمتگزار در سالروز ولادت امام رضا (ع) افتخار بزرگی است که در این اجتماع عظیم عرض سلام و ادب و احترام به مردم عزیز مشهد، استان خراسان رضوی و تمامی مردم بزرگوار، فهیم و زمان شناس در کشور عزیزمان داشته باشم.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما؛ اقای رئیسی افزود: امروز همه کسانی که در کره زمین هستند مدعی اند که خدمت می کنند اما خدمت چند رقم است اول خدمت با معنای مادی گرایانه و به تعبیر معروف ماتریالیستی و مادی محوری است.
آقای رئیسی گفت: این یک نوع خدمت است که نگاه منفعت گرا از خدمت دارد و به گونه ای که می گویند ما در عالم خدمت می کنیم در مقابل به منافعی می رسیم که این را خدمت منفعت گرا یا منفعت محور می گویند.
رئیس جمهور منتخب افزود: خیلی ها در عالم با نگاه منفعت گرایی و منفعت محوری خدمت می کنند در آفریقا به بعضی از این کشورها می گویی در اینجا چه کار می کنید می گویند آمده ایم خدمت کنیم به مردم آفریقا اما ما در آفریقا منافع داریم و دنبال منافع خود هستیم.
آقای رئیسی گفت: قبلاً نمی گفتند منفعت را اما اکنون آن را بر زبان جاری می کنند و می گویند ما هر جای دنیا حضور پیدا کنیم محور ما منفعت گرایی است و منافع ما هر جا ایجاب کند ما حضور پیدا می کنیم.
رئیس جمهور منتخب افزود: خدمت دوم خدمت انسان دوستی است که به تعبیر معروف با نگاه اومانیستی انجام می شود و انسان مدارانه و می گوید دلم برای فلانی سوخت کمک کردم.
آقای رئیسی گفت: ما در محضر مقدس امام رئوف سخن از یک خدمت سوم داریم که هیچ کدام از این دو خدمت نیست و آن خدمتی است برای خدا، به دیگران توجه کردن در پرتو خدادوستی است.
رئیس جمهور منتخب افزود: ببینید در سیره امیرالمومنین(ع) رفتن به در خانه فقرا و ایتام و بینوایان را و امام لحظه ای آرام نمی گیرد برای توجه به دیگران. این کار برای منفعت نیست بلکه برای خداست.
وی با اشاره به این که باید به حقوق مردم و خواست مردم توجه شود و این نگاه امیرالمومنین (ع) است، افزود: در نظام اسلامی دولت خدمتگزار مردم است نه منت گذار .
آقای رئیسی گفت: در دولت اسلامی تمام کارگزاران باید خود را خدمتگزار مردم بدانند و سخنی که امروز در مدیریت می گویند بالاترین سخن این است و می گویند مشتری مداری، ما سخنانمان این نیست که در بعضی از مغازه ها نوشته اند حق با مشتری است بلکه سخن ما سخن علی بن موسی الرضاست که خیلی برتر از این است.
رئیس جمهور منتخب افزود: ما می گوییم دوست داشتن مردم و این سخن باید در مدیریت و علم مدیریت بحث شود که امروز مدیران باید به مردم محبت داشته باشند و مردم را دوست داشته باشند، عاشق مردم باشند و این عشق و این محبت مرتبه نازله محبت الله است.
اجازه نخواهم داد حقوق ملت ضایع شود
رئیس جمهور منتخب گفت: اجازه نخواهم داد هیچ یک از حقوق ملت ضایع شود.

آقای رئیسی در حرم رضوی (ع) و در جمع زایران ثامن الحجج حضرت امام علی بن موسی الرضا (ع) با اشاره به حدیثی از امام هشتم (ع) مبنی بر اینکه قرب الی اللّه در خدمت به مردم است افزود: همانگونه که شهید مطهری هم تأکید داشتند راه خدا از میان خلق می گذرد بنابراین اگر کسی بخواهد رضایت خداوند را جلب کند راهش گره گشایی از زندگی مردم است.
رئیس جمهور منتخب تصریح کرد: در دولت هم همه کسانی که در جای جای دولت مشغول به کارند از وزراء، مدیران میانی و همه کارشناسان و کارکنان، قبول داشتن بنده شرط کار در دولت نیست اما حفظ کرامت مردم شرط خدمت در این دولت است.
آقای رئیسی گفت: هر کسی در جای جای کشور به مردم خدمت می کند بداند باید کرامت مردم را حفظ کرد هیچکس حق ندارد کوچکترین خدشه های به کرامت مردم وارد کند.
رئیس جمهور منتخب افزود: ما در اقتصاد باید محور کارمان عدالت باشد.

آقای رئیسی با اشاره به اینکه مردم رأی به تحول دادند گفت: مردم رأی دادند که باید در کشور تحول ایجاد شود، تحول به نفع مردم، به نفع ارزش های انقلاب اسلامی، به نفع سفره مردم، کسب و کار مردم و تحول در شکل گیری دولتی کارآمد، خواست مردم است.
رئیس جمهور منتخب افزود: خواست مردم آن است که ما به عنوان دولت اجازه ندهیم کوچکترین حقی از مردم ضایع شود و بنده به عنوان نماینده این ملت اجازه نخواهم داد هیچ کدام از حقوق ملت ضایع بشود.
آقای رئیسی گفت: در حفظ کرامت، در اقتصاد، محور عدالت اقتصادی است یعنی تقسیم ظرفیت ها و امکانات کشور بر اساس عدالت است.رئیس جمهور منتخب گفت : شما مردم که درصحنه باشید بدانید با دست توانای شما درکشورعدالت اجرایی خواهد شد .
اولویت ما موضوع واکسیناسیون عمومی است.رئیس جمهور منتخب اولویت دولت خود را واکسیناسیون عمومی و صیانت از جان و جسم مردم عنوان کرد.
حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی در ادامه سخنان خود در حرم رضوی افزود: در حوزه مسائل اجتماعی توجه به عدالت
اجتماعی در سیاست داخلی و سیاست خارجی توجه به کرامت ملت باید مد نظر باشد و اینکه در هیچ نشست و گفتگویی نباید کرامت
وعزت ملی ایران مخدوش شود.وی گفت: ما در سیاست داخلی و در سیاست خارجی در نوع تعامل با همه کشور‌ها و همه دنیا محورمان حفظ کرامت و عزت ملت ایران خواهد بود.
او ادامه داد: ما روابط نا سالم اداری، فساد، ظلم و هر گونه روابط غیرعادلانه را بر خلاف کرامت انسانی می‌دانیم وقتی از دهه کرامت صحبت می‌کنیم و وقتی خدمت امام رضا (ع) عرض ادب می‌کنیم باید از اینجا درس بگیریم و فرهنگ رضوی را فرهنگ گفتمانی کشور قرار دهیم.
آقای رئیسی در روز ولادت امام رضا (ع) ادامه داد: امام رضا (ع) فرمودند اگر مردم بدانند ما چه می‌گوییم بدنبال ما حرکت خواهند کرد اگر نورانیت ما را متوجه شوند بر زندگی شان جز ما راه نخواهند داد اگر مردم بدانند شیرینی عدالت را، هرگز تن به غیر از عدالت نمی‌دهند چه کسی باید عدلت را برپا کند مردم باید فاعل این فعل باشند امروز هم من به عنوان خدمتگزار و امین شما عرض می‌کنم شما که در صحنه باشید شما جوانان، زن و مرد حتماً بدانید با مدد الهی و دست توانمند شما عدالت اجرایی خواهد شد.
رئیس جمهور منتخب گفت: اگر می‌بینیم امروز مردم نسبت به بلای کرونا در آسیب قرار گرفته اند در برنامه‌های ما اولویت این است که در اسرع وقت موضوع واکسیناسیون عمومی به نحوی که ملت صیانت شوند، از روز اول دولت ما این کار را با جدیت دنبال خواهیم کرد.
آقای رئیسی افزود: اقتصاد باید رونق بگیرد و هم تولید و مردم دغدغه هایشان پایان پذیرد این از اولویت‌های دولت ما خواهد بود.

حفظ کرامت انسانی در همه شئون محور دولت ماست

رئیس جمهور منتخب حفظ کرامت انسانی در همه شئون را محور دولت خود عنوان کرد
حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی در ادامه سخنانش در حرم رضوی افزود: بنام علی ابن موسی الرضا و بنام فرهنگ رضوی و به نام آموخته های حضرت ثامن الحج علی ابن موسی الرضا، بنده بر خود فرض می دانم آموخته های وجود مقدس مولایمان علی ابن موسی الرضا با محوریت موضوع کرامت ،به ویژه کرامت انسانی را در همه شئون به عنوان یک محور نه فقط مورد توجه خود بلکه همه همکاران در تمام لایحه های اداری کشور قرار دهم.
او ادامه داد : در ادوار گذشته اگر کسی در دولت مسئول می شد و کسانی که به نحوی به او رای نمی دادند ، در ادارات و سازمان ها گاهی مورد مشکل قرار می گرفتند و به آنها گفته می شد چون به فلانی رای ندادید اینچنین شده است ، اما محور ما و همکارانمان شایستگی و شایسته سالاری است ما می خواهیم در همه شئون و در همه بخش ها شایستگی مبنا باشد.
آقای رئیسی تصریح کرد: صمیمانه تشکر می کنم از همه عزیزانی که در شرایط کرونایی در انتخابات شرکت کردند و رای دادند، از ملت عزیز تشکر می کنم، همچنین از بعضی از عزیزانی که در ساعات اولیه به زحمت افتادند و آنهایی هم که بدلیل اختلالاتی که در سیستم پیش آمد در صف های طولانی ایستادند هم من و سایر مسئولین شرمنده این عزیزان هستیم.
او با اشاره به رای دهندگان خارج از کشور افزود: تشکر می کنم از عزیزانی که در خارج از کشور در مقابل حرکت ناشایسته عده ای از خدا بی خبر مورد آزار و اذیت قرار گرفتند.
اقای رئیسی تصریح کرد:از آنهایی که با همه اذیت و آزارها باز هم رای خود را به صندوق انداختند تشکر می کنم اما باید از دولت های مدعی حقوق انسان سوال کرد که چگونه در راستای مسئله دموکراسی و رای دادن که از اولین حقوق انسان هاست ایجاد امنیت نمی کنند و افراد را مورد آزار قرار می دهند این مورد باید جبران شود .
آقای رئیسی افزود: به هر صورت از همه مردمی که چه رای دادند و چه به دلایلی رای ندادند تشکر می کنم این حضور مردم بسیار با شکوه و پر معنایی بود ما باید شکرگذار خداوند بزرگ باشیم من باید سر بر آستان ربوبی بسایم ،ان شاءالله من و همه دولتمردان بتوانیم این همه محبت و لطف مردم را جبران کنیم با خدمت مخلصانه و خدمت بی منت به مردم ان شاءالله/ صدا وسیما