سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا از توزیع ۲۰۰ هزار واکسن کُوو ایران برکت از دیروز در کشور خبر داد و گفت:​ تا پایان تیر حدود ۳ میلیون دُز این واکسن برای استفاده هموطنان در سراسر کشور توزیع می شود.

به گزارش مهر گیلان -توزیع ۲۰۰ هزار واکسن کووایران برکتدکتر علیرضا رئیسی در حاشیه افتتاح سامانه ترک اعتیاد و سامانه روانشناختی خودشناختی در مصاحبه با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، افزود: تا ظهر امروز حدود ۳۰ هزار واکسن کووایران برکت به گروه‌های هدف در مراکز واکسیناسیون تزریق شده است.
وی اضافه کرد: براساس پیش بینی‌ها و برنامه ریزی‌ها مطمئناً از شهریور به بعد ماهانه ۱۰ میلیون دُز واکسن “کووایران برکت” در کشور تولید و توزیع خواهد شد چرا که روند تولید از مرداد و شهریور شتاب بیشتری به خود می‌گیرد.
دکتر رئیسی ادامه داد: علاوه بر واکسن “کووایران برکت”، واکسن ” پاستور” نیز به احتمال بسیار زیاد در صورت صدور مجوز از هفته آینده مورد استفاده قرار خواهد گرفت این در حالی است که تولید واکسن‌های دیگر مشترک اسپوتنیک ایران و روسیه نیز در دستور کار قرار دارد بنابراین پیش بینی ما این است که قطعاً​ تا پایان سال همه گروه‌های هدف با سبدی از مجموعه واکسن‌های تولید داخل و وارداتی واکسینه خواهند شد.
وی با بیان اینکه پیش از این اولویت تامین واکسن از طریق واردات بود تاکید کرد: از این پس تامین واکسن بر اساس تولید داخل است و ما برای هموطنان مجموعه‌ای از سبد واکسن‌ها را در نظر گرفته ایم این در حالی است که واکسن‌های وارداتی ابتدا به تایید وزارت بهداشت می‌رسند و بعد برای استفاده در نظر گرفته می‌شوند.
سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: تا چهارشنبه هفته آینده همه افراد مشمول بالای ۷۰ ساله‌ها تزریق واکسن آن‌ها به پایان خواهد رسید علاوه بر آن از هفته آینده تزریق واکسن بالای ۶۵ سال در روستا‌ها و هفته بعد از آن تزریق واکسن ۶۵ سال به بالا‌های سراسر کشور آغاز خواهد شد.

هنوز وارد موج پنجم کرونا نشده ایم
سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: ما قطعاً وارد موج پنجم کرونا نشده ایم و این مهم بستگی به میزان رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در سراسر کشور دارد.
دکتر علیرضا رئیسی در حاشیه افتتاح سامانه ترک اعتیاد و سامانه روان شناختی خودشناختی در مصاحبه با خبرنگار ما، افزود: وارد شدن به یک موج جدید بر اساس سنجش شاخص‌هایی صورت می‌گیرد که این شاخص‌ها نشان می‌دهد که ما وارد موج جدید نشده ایم البته روند نزولی ابتلا به کرونا در برخی استان‌های جنوبی و شرقی متوقف شده و در بعضی استان‌ها همچون بوشهر، کرمان، سیستان و بلوچستان و هرمزگان روند ابتلا صعودی است.
وی تصریح کرد: هم اکنون میزان رعایت شیوه نامه‌ها در کشور ۷۱ درصد است که اگر این میزان به ۸۵ درصد برسد بسیار خوب است و در پیشگیری از ورود به موج جدید موثر خواهد بود.
سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا همچنین درخصوص استمرار تامین واکسیناسیون نیز گفت: از این پس روند تامین واکسن پایدار خواهد بود و بعید است که در تامین آن دچار کندی شویم./صداو سیما