عضو هئیت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: مراسم تحلیف رئیس جمهور منتخب روز (پنجشنبه ۱۴ مرداد) با حضور مقامات خارجی و داخلی در محل مجلس شورای اسلامی برگزار می‌شود.

به گزارش مهر گیلان -مراسم تحلیف رئیس جمهور منتخب ۱۴ مرداد برگزار می‌شودبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از خانه ملت؛ آقای سید نظام الدین موسوی با اشاره به جزئیات مراسم تحلیف رئیس جمهور منتخب افزود: پس از برگزاری مراسم تنفیذ حکم رئیس جمهور منتخب از جانب مقام معظم رهبری، مطابق اصل ۱۲۱ قانون اساسی مراسم تحلیف آیت الله رئیسی روز پنجشنبه ۱۴ مرداد در سالگرد صدور فرمان مشروطیت در محل مجلس شورای اسلامی برگزار خواهد شد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، پردیس و اسلامشهر در مجلس تصریح کرد: در مراسم تحلیف رئیس جمهور منتخب، علاوه بر رئیس و نمایندگان مجلس شورای اسلامی، رئیس قوه قضائیه و اعضای شورای نگهبان که طبق قانون اساسی باید در جلسه حضور داشته باشند، از برخی مقامات و شخصیت‌های داخلی و خارجی نیز دعوت بعمل آمده است.

سخنگوی هیات رئیسه مجلس در ادامه گفت: با توجه به اهمیت بین المللی مراسم تحلیف رئیس جمهور منتخب، از جانب رئیس مجلس شورای اسلامی ستادی با ۱۱ کمیته مسئولیت تمهید مقدمات، دعوت و استقبال از مدعوین خارجی و داخلی، اطلاع رسانی، امنیت و حراست، امور بهداشتی و… مراسم تحلیف را عهده دار شده است.
موسوی همچنین گفت: رئیس مجلس در حکمی مهندس آقای علی قلی‌ها را به عنوان رئیس این ستاد منصوب کرده است.
این نماینده مردم در مجلس تاکید کرد: در برگزاری مراسم تحلیف، پروتکل‌های بهداشتی متناسب با وضعیت اپیدمی کرونا در نظر گرفته شده و ستاد کرونا مجلس در این باره تمهیدات لازم را اندیشیده است./صدا وسیما