وزیر راه و شهرسازی امروز در بازدید از خط آهن رشت – بندر کاسپین منطقه آزاد انزلی با بیان اینکه به رغم تمام هماهنگیها و پیگیریهای صورت گرفته دستگاههای ذی ربط، میزان پیشرفت فیزیکی اجرای این طرح متوسط است گفت: قرار بود خط آهن رشت – بندر کاسپین منطقه آزاد انزلی تا پایان شهریور ماه امسال به بهره برداری برسد، اما برخی موانع و مشکلات پیش بینی نشده باعث عدم تحقق برنامه افتتاح این پروژه شد.محمد اسلامی با اشاره به اینکه تا کنون ۸۰درصد از زیرسازی طرح انجام شده و مصالح مورد نیاز روسازی نیز آماده میباشد، اظهار امیدواری کرد باقی مانده مسیر نیز با مشارکت همه دستگاههای مسئول تا چندماه آتی تکمیل شود و خط آهن رشت – بندر کاسپین منطقه آزاد انزلی تا زمستان مورد بهرهبرداری قرار گیرد.وی تکمیل باقی مانده آزادراه قزوین – رشت و وصل شدن منطقه آزاد انزلی به شبکه ریلی کشور ۲طرح ملی گیلان با اثرات بین المللی برای ایران اعلام کرد و گفت:این دو طرح نقش راهبردی در فعال سازی کریدور شمال – جنوب موسوم به نوستراک از طریق ایجاد مسیر موازی در راه فعلی یعنی بندر امیرآباد ایفا میکند.وزیر راه و شهرسازی در انزلی در پایان با اشاره به روند رو به شد مراودات تجاری ایران با اتحادیه اقتصادی اوراسیا و افزایش نقش دریای خزر در معادلات ترانزیتی جهانی، تأکید کرد: بنابراین افتتاح خط ریلی رشت به بندر کاسپین، میتواند به افزایش سهم ایران در تجارت بینالمللی منتهی شود.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
Δ