رئیس کارگروه توسعه فعالیت‌های تبلیغی و ترویجی قرآن کریم گیلان با بیان اینکه از هفتم مردادماه هفته قرآن و عترت استان آغاز می‌شود، فضای مجازی و بهره مندی از رسانه‌های استان را ظرفیتی غنی برای ترویج فرهنگ قرآنی بویژه در شرایط کرونایی فعلی برشمرد.

به گزارش مهر گیلان -فیروز فاضلی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هفته قرآن و عترت به پیشنهاد اتحادیه تشکل های قرآن و عترت و تصویب شورای فرهنگ عمومی استان در گیلان برگزار می شود و زمان یاد شده برای برگزاری این هفته از سوی شورای فرهنگ عمومی تصویب شده است.
وی اظهار داشت: دفتر قرآن و عترت فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با برنامه ریزی سازماندهی و انجام فعالیت های قرآنی فرهنگی تبلیغی، ترویجی و پژوهشی به منظور توسعه فرهنگ قرآنی و حمایت و تقویت انجمن ها، کانون ها ،موسسات ،نویسندگان، هنرمندان و نهادهای غیر دولتی سطح استان در این راستا گام بر می دارد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به وضعیت شیوع کرونا در استان، تاکید کرد: با توجه به شیوع این بیماری در استان می بایست حداکثر استفاده از ظرفیت رسانه و فضای مجازی برای برنامه های هفته قرآن و عترت صورت  گیرد.
فاضلی خاطرنشان کرد: برگزاری محافل قرآنی، اجرای برنامه های هنری با موضوع قرآنی، پخش فیلم های قرآنی سینمایی، معرفی مفاخر و نام آوران و خانواده های قرآنی از مهم ترین برنامه های طراحی شده در ستاد برنامه ریزی و هماهنگی هفته قرآن و عترت گیلان است.

وی بیان کرد: گسترش فعالیت های قرآنی و ارتقاء فرهنگ و هنر با محوریت قرآن و عترت از مهمترین موضوعات مرتبط با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در این راستا برپایی نمایشگاه های قرآنی نسبت به سال ۹۲ چهار برابر شده است.
فاضلی افزود: تعداد ۳۰ نمایشگاه قرآنی در سال ۹۲ برگزار شد که این رقم تا پایان سال گذشته به ۱۲۲ نمایشگاه رسید و حدود ۶ هزار حافظ قرآن کریم تا سال ۹۲ در استان شناسایی شده بود که این تعداد به بیش از ۱۱ هزار نفر افزایش یافته است.

۵۶ موسسه فرهنگ قرآن و عترت در گیلان فعال است.