به گزارش مهر گیلان -نماینده ولی فقیه در گیلان، با اشاره به توجه اعضای شورای شهر به اولویت های مدیریت شهری، خاطرنشان کرد: پسماند اولویت نخست شهر رشت است و اعضای شورا باید در این زمینه برنامه ریزی مناسب داشته باشند.

آیت الله رسول فلاحتی در دیدار منتخبان شورای شهر رشت، اظهار کرد: فعالیت شوراها نیازمند زیرساخت های قانونی است و در این راستا از نمایندگان مجلس خواستیم در این راستا فکری کنند.

وی شهرداری ها را دارای کثرت مراجعه های مردمی عنوان کرد و افزود: اقتصاد شهری به ویژه پروژه های ساختمانی مربوط به شهرداری ها است و در این عرصه با مطالبات گسترده مردم مواجه اند.

امام جمعه رشت با بیان اینکه اعضای شورای شهر باید تلاش و رفع مشکلات مردم را پیشه خود کنند، تصریح کرد: تلاش ها در مدیریت شهری باید مضاعف باشد.

آیت الله فلاحتی، نبود هم آوایی به هم پیوسته را از معایب شوراها خواند و بیان کرد: هم آوایی بین اعضای شورا باید وجود داشته باشد.

وی خواستار ایجاد اتاق اندیشه ورز در شورای شهر رشت شد و گفت: استفاده از حوزویان و دانشگاهیان برای تبیین اولویت های شهر حائز اهمیت است.

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به توجه اعضای شورای شهر به اولویت های مدیریت شهری، خاطرنشان کرد: پسماند اولویت نخست شهر رشت است و اعضای شورا باید در این زمینه برنامه ریزی مناسب داشته باشند.

آیت الله فلاحتی، آلودگی رودخانه های زرجوب و گوهررود را دومین اولویت برنامه های شورای شهر رشت ذکر کرد و یادآور شد: رشت نیازمند رودخانه های به دور از آلودگی زیست محیطی است.

وی با بیان اینکه سال ها در درون و بیرون استان برای پسماند شهر رشت فکری نشده است، اظهار کرد: بی توجهی به معضل پسماند دلیلی بر ضعف مدیریت ها است.

امام جمعه رشت به آسیب زیرساخت های شهر رشت اشاره کرد و افزود: اجرای طرح پیاده راه رشت کار غلطی بود و موجب قفل شدن مرکز شهر شده ضمن اینکه بازار آسیب دیده است.

آیت الله فلاحتی با اشاره به اینکه بازگشایی میدان مرکزی شهر رشت می تواند از اولویت های اعضای شورای این شهر باشد، بیان کرد: بازگشایی میدان شهرداری اقدام شجاعانه را می طلبد.

وی مبارزه با رانت خواری و باند بازی در شهرداری را از وظایف اعضای شورای شهر رشت برشمرد و تصریح کرد: خودصیانتی بزرگ ترین کاری است که می توانید برای خودتان انجام دهید و بگذارید همگان دستان پاک شما را ببینند.

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه ساخت و سازهای بی رویه و بی جا از مشکلات شهر رشت است، خاطرنشان کرد: کمیسیون ماده ۱۰۰ از جمله قوانین نامناسب در شهرداری هاست و موجب پرورش ظلم می شود.

آیت الله فلاحتی، امیدوار کردن مردم و ایجاد نشاط در جامعه را از برنامه های شورای شهر عنوان کرد و گفت: وعده های درشت و کذایی به مردم ندهید.

امام جمعه رشت با تاکید بر اینکه در امور شورا و شهرداری به ویژه در عزل و نصب ها دخالت نمی کنم، بیان کرد: اعضای شورا وکلای مردم در مدیریت شهری هستند و به آنها مشاوره می دهم و پیشنهاد می کنم مدیران موفق در حوزه شهری را در کنار خود نگه دارید.

وی بر توجه ویژه تلاب عینک رشت تاکید کرد و یادآور شد: ایجاد منطقه فقر و غنا در رشت نداشته باشید.