رییس سازمان صمت گیلان در صومعه سرا : گیلان یکی از قطب های تولید کننده مرغ در کشور است .

به گزارش مهر گیلان -رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت گیلان در بازدید از کشتارگاه مرغ در صومعه سرا گفت : گیلان یکی از قطب های تولید مرغ در کشور است که علاوه بر تامین بازار مرغ استان، بخشی از بازار مرغ استان های دیگر را هم تامین می کند.
فرهاد دلق پوش افزود : وزارت صمت با شرکت پست جمهوری اسلامی ایران تفاهم نامه ای منعقد کرده که بر اساس آن مرغ از مبدا تا مقصد از مرحله کشتار تا توزیع ، حمل و عرضه کد رهگیری خواهد داشت و این کد رهگیری کامیون های مهم را هم شامل می شود.
وی گفت : برای این کار اپلیکیشنی تهیه شده که هر کدام از حلقه های زنجیره این مراحل، از کشتار تا عرضه مرغ اگر تخلفی انجام دهند با آنها برخورد تنبیهی و تعزیری خواهد شد و پرونده آنها به دست دادستان خواهدرسید.
رئیس سازمان صمت گیلان افزود : بخش تامین و تولید مرغ مربوط به سازمان جهاد کشاورزی است و این سازمان اعلام کرده در جوجه ریزی و تولید مرغ هیچ مشکلی ندارد و مردم باید مطمئن باشند که این مرحله کار خوب انجام می شود و مرغ کافی در اختیار کشتارگاه‌ها قرار می گیرد.
فرهاد دلق پوش با بیان اینکه روزانه ۲۰۰ تن گوشت مرغ در گیلان توزیع می‌شود و در مواقع خاص نیز بیشتر توزیع خواهد شد گفت: بخش تامین ، تولید و کشتار مرغ به عهده سازمان جهاد کشاورزی و بخش توزیع ، نظارت و کنترل بازار بر عهده سازمان صمت است و ما اجازه نخواهیم داد حتی یک مرغ خارج از ضوابط توزیع شود و کمبودی در بازار احساس شود.