معاون درمانی علوم پزشکی گیلان با اشاره به افزایش بی سابقه بیماران کرونایی در استان، گفت: به منظور تأمین تخت انجام هر گونه عمل غیر ضروری در استان ممنوع شد.

به گزارش مهر گیلان -نوش دهنادی مقدم پیش از ظهر سه شنبه با اشاره به اینکه در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به اوج گیری کرونا، اظهار کرد: با توجه به افزایش تعداد بیماران کرونایی و بسترها هر گونه عمل غیر اورژانسی در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان ممنوع شد.

وی به روند صعودی و افزایش بی سابقه بیماران کرونایی در گیلان اشاره کرد و افزود: ممنوعیت انجام عمل‌های غیر اورژانسی به منظور تأمین تخت‌های بیشتر برای بستری بیماران کرونایی است.

معاون درمانی علوم پزشکی گیلان همچنین به لغو عمل‌های زیبایی و غیر ضروری بر اساس ابلاغ وزارت بهداشت، گفت: این بخشنامه شامل همه مراکز درمانی دولتی، خصوصی، غیردولتی و تمامی بیمارستان‌های گیلان است.

دهنادی مقدم با تاکید بر اینکه موارد اورژانسی شامل بیمارانی می‌شود که در صورت عمل نکردن جان آنها به خطر می‌افتد، افزود: برخی اعمال جراحی را می‌توان برای چند ماه به تعویق انداخت، اگر بیماران بستری در بخش جراحی بیمارستان همزمان به کرونا نیز مبتلا شوند، عوارض بیماری در این افراد شدیدتر خواهد بود.

وی تأکید کرد: دانشگاه علوم پزشکی گیلان اعلام کرد در صورت مشاهده هرگونه تخلف، اقدامات قانونی انجام خواهد شد.