احمدی ضمن تاکید بر ضرورت نهادینه کردن فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه و همکاری تمام دستگاه‌ها در این زمینه گفت: توجه به مسائل فرهنگی از بروز انواع آسیب‌های اجتماعی جلوگیری می‌کند.

به گزارش مهر گیلان – سید محمد احمدی شهردار رشت در جلسه ستاد عفاف و حجاب شهرداری رشت که با حضور رضا عاشری و نادر حسینی از اعضای شورای شهر رشت برگزار شد عنوان کرد: توجه به مسائل فرهنگی از بروز انواع آسیب‌های اجتماعی جلوگیری می‌کند.

شهردار رشت تدوین برنامه‌های توسعه‌ای بدون در نظر گرفتن پیوست‌های فرهنگی آن را امری که خسارت‌های زیادی را به دنبال داشته است خواند و تصریح کرد: در سال‌های گذشته جایگاه فرهنگ کاملا مغفول ماند و به همین خاطر است که زمینه ایجاد و رشد انواع آسیب‌های اجتماعی و متعاقب آن معضلات اقتصادی و اجتماعی در جامعه فراهم شد.

وی با تاکید بر اینکه برای داشتن شهری توسعه یافته و در جهت انجام هر چه بهتر خدمات به همکاری و مشارکت شهروندان نیاز است ابراز داشت: شهرداری نسبت به رسالت خود واقف است و همه تلاش خود را برای آن انجام می‌دهد اما اگر همکاری شهروندان هم مزید بر علت شود شاهد اتفاقات خوب‌تر و نتایج بسیار بهتری در شهر خواهیم بود.

شهردار رشت ضمن تشکر و قدردانی از اعضای شورای ششم برای اعتماد به وی و انتخاب مجددش در این مسند اضافه کرد: شهرداری رشت در کنار انجام خدمات باید بخشی از نیروی خود را به ارائه آموزش‌هایی که منجر به تغییر نگرش شده و کاربردی است اختصاص دهد.

احمدی عفاف و حجاب و امر به معروف و نهی از منکر را از جمله مقوله‌های مهم حوزه فرهنگی دانست و گفت: جلسات امر به معروف و نهی از منکر به شکل منظم در شهرداری رشت تشکیل و سپس مصوبات آن اجرایی می‌شود اما انتظار داریم سایر دستگاه‌ها هم در این امر به ما کمک کنند.

وی با بیان اینکه شهرداری رشت در حوزه مسائل فرهنگی برنامه‌ریزی می‌کند اما به مشارکت و همکاری سایر دستگاه‌های ذیربط نیاز دارد اذعان کرد: شهرداری تاکنون در مناطق کم برخوردار کارها و اقدامات ارزنده خوبی را انجام داده که به کاهش بروز انواع آسیب‌های اجتماعی کمک می‌کند.

شهردار رشت در ادامه با تاکید بر اینکه موضوع عفاف و حجاب از اهمیت بالایی برخوردار است و باید برای نهادینه کردن آن در سطح جامعه، آسیب شناسی جامعی صورت گیرد افزود: برای برطرف کردن چالش‌های این بخش لازم است تدابیر اساسی اتخاذ شود.

احمدی خاطرنشان کرد: مسأله عفاف و حجاب و امر به معروف و نهی از منکر موضوع مهمی است که باید از سوی دستگاه‌های متولی و عموم مردم در جامعه نهادینه و ضرورت آن برای نسل جوان تبیین شود.

* رسیدگی به موضوعات فرهنگی شهر رشت در قالب تشکیل شورای فرهنگی

عضو هیئت رئیسه شورای شهر رشت نیز در این جلسه عنوان کرد: هر کشوری یکسری چهارچوب‌ها و ضوابط در حوزه مسائل فرهنگی دارد و کشور ما هم از این امر مستثنی نیست از طرفی با توجه به هجمه‌هایی که صورت می‌گیرد واجب است در این خصوص سیاستگذاری‌های لازم توسط نهادهای مسئول و تاثیرگذار فرهنگی انجام گیرد.

«نادر حسینی» تلاش برای ارتقاء سطح فرهنگی را از جمله مطالبات جامعه و خانواده‌ها دانست و تصریح کرد: دشمن همواره برای تخطی و نفوذ در حوزه فرهنگی پای کار بوده و از طریق رواج سبک‌های غربی به ویژه در بخش پوشش سعی داشته برنامه‌هایش را پیاده‌سازی کند.

وی هدایت‌گری جامعه به ویژه قشرهای جوان را از جمله وظایف نهادها و دستگاه‌های فرهنگی اعلام کرد و گفت: باید مقوله عفاف و حجاب و امر به معروف و نهی از منکر در قالب یک شورای فرهنگی مورد بررسی قرار گیرد و مصوبات آن اجرایی شود.

عضو هیئت رئیسه شورای شهر رشت ابراز داشت: با توجه به اینکه شاخص‌های عفاف و حجاب، امر به معروف و نهی از منکر و بسیاری از مقولات ذیربط نظیر این‌، توسط شورای فرهنگی رصد می‌شود بنابراین شایسته و زیبنده شهر رشت نیست که از این حوزه‌ها که سرشاخه‌های متعددی هم دارد عقب بماند.

حسینی سیاست‌گذاری برای رسیدن به اهداف شورای فرهنگی را با مشارکت شهرداری رشت خواستار شد و اضافه کرد: در قالب جلسات شورای فرهنگی می‌توانیم یکسری موضوعات و چشم‌اندازها را به عنوان هدف انتخاب کرده و سپس برای تحقق آن برنامه‌ریزی لازم را انجام دهیم.

رضا عاشری دیگر عضو شورای شهر رشت نیز در این جلسه در بحث اهمیت مقوله عفاف و حجاب و امر به معروف و نهی از منکر موضوعاتی را مطرح و به جایگاه رفیع آن در آموزه‌های دینی، آرمان‌های انقلاب اسلامی، منویات امام خمینی و مقام معظم رهبری تاکید کرد.