دانشگاه علوم پزشکی گیلان در پی افزایش بی‌سابقه بیماران کرونایی سالن اورژانس پشتیبان سایت لاکان را نیز به بخش‌های درمانی استان اضافه کرد.

پیش از ظهر امروز دکتر ارسلان سالاری، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در معیت سردار محمد عبدالله پور، فرمانده سپاه قدس گیلان در حاشیه آیین آغاز عملیات اجرایی دو ابر پروژه آموزشی درمانی در گیلان از سالن اورژانس پشتیبان مجموعه دانشگاهی سایت لاکان رشت بازدید کردند.

دکتر سالاری، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در حاشیه این بازدید در جمع خبرنگاران با اشاره به افزایش قابل‌توجه شمار بیماران کرونایی در گیلان، اظهار کرد: متأسفانه علیرغم هشدارهای پی‌درپی بهداشتی، شاهد افزایش شمار بیماران سرپایی و بستری در سطح استان هستیم.

وی با اشاره به همکاری سپاه و بسیج در طول مدیریت بحران کرونا، افزود: سپاه و بسیج از ابتدای شیوع بیماری کرونا به‌ویژه در بیماریابی، حمایت‌ها و پشتیبانی از بیماران مبتلا و اعزام آن‌ها و هم‌اکنون نیز در اجرای سند ملی واکسیناسیون با مدافعان سلامت همکاری می‌کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه راه‌اندازی تخت‌های درمانی یکی از اقدامات دانشگاه در جهت ارائه خدمات به بیماران کرونایی بوده، گفت: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون بیش از چند صد تخت به ظرفیت تخت‌های بستری استان افزوده‌شده است.

دکتر سالاری با اشاره به الحاق سالن اورژانس پشتیبان سایت لاکان به بخش‌های درمانی استان جهت مداوای بیماران کرونایی، خاطرنشان کرد: این سالن برای بیماران کرونایی در شرایط بحرانی طراحی‌شده و ظرفیت استقرار ۱۲۰ تخت درمانی جهت انتقال بیماران را نیز دارد.

وی با بیان اینکه بیماران مبتلا به کرونا که هفته پایانی درمان خود را سپری می‌کنند به این سالن اورژانس پشتیبان منتقل می‌شوند، تصریح کرد: خدمات درمانی به بیماران بستری در این سالن تحت نظر اساتید و پزشکان مرکز آموزشی درمانی رازی انجام می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به هزینه‌های احداث و بهره‌برداری از سالن اورژانس پشتیبان سایت لاکان نیز بیان کرد: تاکنون ۳۵ میلیارد تومان برای ساخت و همچنین به همین میزان نیز اعتبار جهت تجهیز و اجرای فضاهای پشتیبان آن هزینه شده است.