فرمانده نیروی دریایی در بندرانزلی از فراهم شدن تمهیدات لازم برای میزبانی مسابقات جام دریا در منطقه چهارم دریایی امام رضا (ع) خبر داد.

به گزارش مهر گیلان -امیر دریادار حسین خانزادی در بازدید از زیرساخت‌های نیروی دریایی در بندرانزلی با تشریح میزبانی جمهوری اسلامی ایران از رقابت‌های جام دریا و غواصی عمیق ارتش‌های جهان گفت : ۲ هفته نخست شهریور میزبان مسابقات نظامیان جهان خواهیم بود.
وی افزود : این مسابقات در ۲ رشته جام دریا و غواصی عمق که به میزبانی جمهوری اسلامی ایران برگزار خواهد شد.
فرمانده نیروی دریای ارتش جمهوری اسلامی با اشاره به اینکه مسابقات غواصی در منطقه کنارک برگزار خواهد شد گفت: برای سومین دوره است که نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران میزبانی این مسابقات را برعهده دارد و از کشور‌های مختلف جهان در این مسابقات شرکت می‌کنند.
امیر دریا دار حسین خانزادی افزود: کشور‌های چین روسیه ونزوئلا سوریه و چند کشور دیگر بین ۸ تا ۹ کشور در این رقابت‌ها شرکت می‌کنند.
وی با اشاره به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در این رقابت‌ها گفت: مسابقات به طور کامل در محدوده نظامی برگزار خواهد شد، تمام مسائل مربوط به دستورالعمل‌های بهداشتی به دقت رعایت می‌شود و تمامی افرادی وارد شده واکسن‌های دوگانه را دریافت کرده اند و تیم‌های جمهوری اسلامی ایران نیز واکسینه شده اند و هیچ گونه رفت و آمد به سطح شهر نخواهند داشت و تمام این مدت در محدوده نظامی تحت کنترل خواهند بود و تیم‌های پزشکی در منطقه حضور دارند و تلاش خواهد شد با سطح ایمنی بالا این مسابقات برگزار شود.
خانزادی به تشریح مسابقات جام دریای در بندرانزلی اشاره و خاطرنشان کرد : در منطقه بندر انزلی نیز به همین شکل مستقل، قرنطینه و ایزوله مجزا از شهر پیش بینی شده تمام مسابقات در محدوده کنترل شده نظامی برگزار خواهد شد و در رقابت‌های جام دریا کشور‌های محدوده دریای خزر شرکت خواهند کرد که در حال حاضر قزاقستانی‌ها حضور پیدا کرده و در روز‌های آینده روسیه و آذربایجان نیز حضور پیدا خواهند کرد و عمدتآ مسابقات در بخش دریا بوده و ارتباطی با ساحل نداریم و به مدت دو هفته میزبانی مسابقات را برعهده خواهد داشت.
فرمانده نداجا خاطرنشان کرد: در این رقابت‌ها ما تلاش را می‌کنیم تا بهترین باشیم هدف مسابقه عمدتاً متوجه توسعه تعاملات و رقابت‌های سالمی است که ملوان‌ها در نیروی دریایی ارتش‌های جهان را در کنار هم قرار می‌دهد و هدف از برگزاری این مسابقات دستیابی به سطح بالاتری از توانمندی‌ها بوده که صلح و امنیت را برقرار کند بنابراین رقابت در جای خودش بسیار خوب است و مهمتر از آن سطح آمادگی نیرو‌های نظامی است.