مالکان بیش از ۲۳ هزار هکتار از زمین‌های باغی و زراعی گیلان در سال گذشته تغییر تغییر کاربری زمین‌های خود را خواستار شدند.

در خواست تغییر کاربری ۲۰ درصد از زمین‌های زراعی و باغی گیلان مدیر کل بنیاد مسکن گیلان امروز در جمع خبرنگاران استان گفت : طبق آمار سازمان جهاد کشاورزی، از ۲۳۸ هزار هکتار زمین‌های باغی و زراعی گیلان، مالکان ۲۳ هزار ۸۰۰ هکتار معادل ۲۰ درصد این زمین‌ها، تقاضای تغییر کاربری داده اند.

سید محمد اکبرزاده با بیان اینکه متاسفانه همه این درخواست‌ها به نام بومیان استان و برای غیربومی‌ها، به مراجع ذیصلاح از دهیاری‌ها تا بنیاد مسکن ارایه می‌شود، افزود: این حجم از تقاصا‌های تغییر کاربری در تاریخ ۴۲ ساله‌ی فعالیت بنیاد مسکن گیلان بی سابقه است.

در خواست تغییر کاربری ۲۰ درصد از زمین‌های زراعی و باغی گیلانوی اضافه کرد: پیشگیری از این پدیده‌ی غیرقانونی، نیازمند تعامل منطقی و همکاری گسترده دستگاه‌های مربوطه در دو سطح استانی و ملی است.

مدیرکل بنیاد مسکن گیلان همچنین از تلاش‌های انجام شده برای صدور اسناد ۳۸ درصد از خانه‌های روستایی در ۱۵ سال گذشته خبر داد و گفت: در همین راستا تاکنون ۱۳۸ هزار فقره سند مسکن روستایی برای ۸۰۰ روستا از مجموع ۲ هزار و ۶۰ روستای بالای ۲۰ خانوار گیلان صادر شده و این روند همچنان ادامه دارد.

محمد اکبرزاده همچنین شاخص بازنگری در طرح هادی روستایی استان را ۴۹ درصد اعلام کرد و افزود: این رقم در میانگین کشوری ۵۸ درصد است و تلاش می‌شود امسال با تخصیص اعتبار لازم برای این بخش، هر چه سریعتر به میانگین شاخص کشوری برسیم.